Primul avion prototip rezultat din programul militar sud-coreean KF-X a fost prezentat pe 9 aprilie şi a primit numele KF-21.
Primul prototip se află în prezent într-o etapă de testare la sol. Potrivit Military Cognizance KF-21 va fi testat la sol cel puţin un an, ceea ce înseamnă că în viitorul apropiat aeronava nu va efectua teste de zbor.
Dintre cele cinci prototipuri, aflate în prezent pe linia de asamblare, al doilea prototip este în prezent testat pentru a verifica dacă rachetele pot fi instalate la bordul acestor aeronave.
Primul test de zbor este programat pentru 2022, întregul proces de dezvoltare urmând să fie finalizat până în 2026. Conform unui acord cu Indonezia, Coreea de Sud va preda un prototip şi către Jakarta pentru a fabrica avionul în Indonezia.
Forțele aeriene sud-coreene intenționează să opereze 40 de aeronave KF-21 până în 2028 și alte 80 până în 2032.
KF-X, un proiect de succes al Coreei de Sud
Publicația noastră a scris încă din martie că la momentul respectiv opt prototipuri ale avionului KF-X erau asamblate simultan, iar patru dintre ele erau deja în ultima fază a acestui proces. Două prototipuri vor fi variante cu două locuri iar primul prototip va fi prezentat în aprilie.
Amintim că în cursul anului trecut, producătorul GE Aviation a anunțat că a livrat primul motor F414-GE-400K către Korea Aerospace Industries, compania sud-coreeană care se ocupă cu dezvoltarea programului.
Motoarele F414 se regăsesc de asemenea și pe aeronavele Boeing F/A-18 Super Hornet, JAS 39 Gripen, dar și pe aparatele indiene HAL Tejas. Știm totodată că în ceea ce privește armamentul, pe viitoarea aeronavă vor fi integrate rachete aer-aer Meteor dezvoltate de MBDA.
Compania sud-coreeană Korea Aerospace Industries (KAI) este responsabilă pentru proiectarea, asamblarea și testarea generală a aeronavei. Compania a avut experiență în dezvoltarea și fabricarea avioanelor din seria T-50. KF-X este un avion stealth de nouă generație care combină elemente ale unui avion de vânătoare de generația a 5-a.
Deși inițial avioanele au fost destinate să fie produse ca aeronave de generația a 5-a, prima aeronavă care a ieșit de pe linia de producție, conform specificaţiilor este de generaţia 4++. Dar, conform producătorului, după o serie de alte lucrări planificate de actualizare, aeronava va deveni una de generația a V-a.
Dezvoltarea KF-X, conform programului, ar trebui finalizată undeva în 2026. Coreea de Sud intenționează să achiziționeze peste 250 de aeronave de acest fel. Noile avioane ale Coreei de Sud, dezvoltate intern, vor înlocui treptat aeronavele F-4 Phantom II și Northrop F-5E Tiger II.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News