Compania sud-coreeană Korea Aerospace Industries (KAI) a dat publicității o serie de noi imagini de pe linia de producţie a primelor prototipuri al aeronavei KF-X despre care Seulul precizează că vor fi de generația a V-a. Deşi Seulul s-a raportat inițial la noua aeronavă ca fiind de generația a 5-a, Forțele Aeriene ale Coreei de Sud vorbesc despre dezvoltarea unui avion multirol de generație 4++.
Programul progresează rapid și se observă îmbunătățiri pe primul prototip al modelului KF-X. Activitățile de producție ale celui de-al doilea și al treilea prototip continuă fără întârzieri
KF-X (Korean Fighter eXperimental) este dezvoltat de Coreea Aerospace Industries (KAI) pentru Forțele Aeriene ale Republicii Coreea (ROKAF) și Forțele Aeriene Indoneziene (TNI-AU). Agenția pentru Dezvoltare a Apărării (ADD) servește ca director general al programului, iar Lockheed Martin este principalul partener străin care oferă consultanță tehnică.
Compania KAI este responsabilă pentru proiectarea, asamblarea și testarea generală a aeronavei. Compania a avut experiență în dezvoltarea și fabricarea avioanelor din seria T-50. KF-X este un avion stealth de nouă generație care combină elemente ale unui avion de vânătoare de generația a 5-a. Deși inițial avioanele au fost destinate să fie produse ca aeronave de generația a 5-a, prima aeronavă care a ieșit de pe linia de producție, conform specificaţiilor este de generaţia 4++. Dar, conform producătorului, după o serie de alte lucrări planificate de actualizare, aeronava va deveni una de generația a V-a.
Dezvoltarea KF-X, conform programului, ar trebui finalizată undeva în 2026. Coreea de Sud intenționează să achiziționeze peste 250 de aeronave de acest fel. Noile avioane ale Coreei de Sud, dezvoltate intern, vor înlocui treptat aeronavele F-4 Phantom II și Northrop F-5E Tiger II.
Amintim că în cursul anului trecut, producătorul GE Aviation a anunțat în luna mai a livrat primul motor F414-GE-400K către Korea Aerospace Industries, compania sud-coreeană care se ocupă cu dezvoltarea programului.
Motoarele F414 se regăsesc de asemenea și pe aeronavele Boeing F/A-18 Super Hornet, JAS 39 Gripen, dar și pe aparatele indiene HAL Tejas. Știm totodată că în ceea ce privește armamentul, pe viitoarea aeronavă vor fi integrate rachete aer-aer Meteor dezvoltate de MBDA.
KAI spune că KF-X este unul dintre cele mai importante proiecte naționale de înlocuire a avioanelor de luptă existente în dotarea Forțelor Aeriene Sud-Coreene. Se așteaptă ca primul zbor al unei aeronave KF-X să aibă loc în 2022, în timp ce primul avion este planificat să intre în serviciul ROKAF până în 2025.
Este de aşteptat ca avionul multi-rol KF-X să atingă o viteză maximă de aproximativ 1.400 mph (aproximativ 1.83 Mach), să aibă o autonomie de aproximativ 2.900 km, să aibă o greutate maximă la decolare de 25.580 kg și o capacitate de încărcare utilă de până la 7.700 kg.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News