Având în vedere întârzierile și incertitudinile care persistă, este posibil că programul SCAF [Future Air Combat System], condus de Franța în cooperare cu Germania și Spania, să nu fie operațional până în 2040. De aici necesitatea de a dezvolta standardul F5 al Rafale, pentru a permite Forțelor Aeriene Strategice [SAF] și Aviației Navale franceze să utilizeze pe viitor racheta hipersonică ASN4G.
În urma unei audieri recente în carul Adunării Națională a Franței, șeful Statului Major al Forțelor Aeriene Franceze, generalul Stéphane Mille, a declarat că lansarea lucrărilor de dezvoltare unei noi versiuni a avionului Rafale - standardului F5 - a fost aprobată de Sébastien Lecornu, ministrul francez al Apărării, precizează publicaţia franceză Opex360.
Cu toate acestea, proiectul LPM pentru perioada 2024-2030, care are ca obiectiv înzestrarea armatei france şi care va fi discutat în curând de deputații francezi, nu face mențiunii la dezvoltarea standardului Rafale F5, ci doar la "evoluția Rafale" și "pregătirea viitorului avion de luptă" în cadrul SCAF. În prezent, însă, Rafale urmează să fie modernizat la standardul F4, fapt care a generat deja confuzii.
În orice caz, Ministerul francez al Apărării intenționează să clarifice acest aspect, urmând să să precizeze că "standardul F5 al Rafale va fi dezvoltat în cadrul proiectul LPM. "Acesta [acest nou standard] include în special dezvoltarea unei drone care să însoțească avioanele Rafale şi să facă schimb de informaţii cu acestea în timp real.
Potrivit publicaţiei Opex360, posibil ca Ministerul francez al Apărării să intenţioneze să dezvolte o dronă de tip "wingman loial".
nEUROn este un proiect european la care participă Franța [Dassault Aviation, contractor principal], Elveția [cu RUAG], Suedia [cu Saab], Italia [Leonardo], Spania [Airbus Defence & Space] și Grecia [HAI].
Cu o masă de 7 tone, o anvergură a aripilor de 12,5 metri și o lățime de 9,2 metri, drona este capabilă să transporte bombe GBU-12 ghidate cu laser. În cele din urmă, datorită motorului său turbojet Rolls-Royce Turbomeca Adour Mk. 951, poate zbura cu o viteză de Mach 0,8 la o altitudine de 14.000 de metri.
După cum a explicat Emmanuel Chiva directorul Agenției franceze pentru Inovare în Apărare, în fața membrilor Comisiei pentru apărare, capacitățile dronei nEUROn în materie de manevrabilitate și invizibilitate sunt "integrate în foaia noastră de parcurs privind viitorul aviației de vânătoare".
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News