American Rheinmetall Vehicles (ARV) și-a deschis nouă unitate de proiectare și producţie în complexul industrial DC3S din Sterling Heights, Michigan, într-un moment în care se pregătește să concureze într-o competiţie strânsă în cadrul programului Optionally Manned Fighting Vehicle (OMFV) – program militar de înzestrare prin care Armata SUA vrea să găsească un înlocuitor - planificat să intre în folosință în 2026 - pentru vehiculul de luptă Bradley.
Viitorul vehicul de luptă pentru infanterie (IFV) al armatei SUA ar putea avea ADN german, asta dacă luăm în considerare intenţiile companiei germane Rheinmetall de a vinde vehicule Lynx KF41 către Armata SUA.
Rheinmetall face echipă, din toamnă anului 2020, cu compania americană Raytheon pentru a oferi armatei SUA un nou vehicul de luptă pentru infanteriei. Armata SUA caută să-și înlocuiască miile de vehicule de luptă M2 Bradley cu ceva mult mai nou, iar KF41 Lynx este soluţia pe care Rheinmetall o propune.
Compania germană de apărare Rheinmetall, care a dezvoltat tunul M256 de 120 mm pentru tancul M1A2 Abrams, s-a alăturat echipei Textron Systems pentru a participa la programul OMFV al armatei SUA, iar soluţia propusă este Lynx KF41.
Programul Optionally Manned Fighting Vehicle (OMFV), care va înlocui vehiculul de luptă Bradley, planificat să intre în folosință în 2026.
De când Rheinmetall şi-a anunţat intenţia de a participa la programul OMFV s-a tot vorbit în termeni laudativi despre vehiculul de luptă pentru infanterie Lynx KF41, care nu numai că este mai bun din toate punctele de vedere, dar are și capacitatea de a fi controlat de la distanță pe câmpul de luptă.
Soluţia propusă de Rheinmetall este un vehicul cu șenile, cu un echipaj format din trei operatori, cu capacitatea de a transporta opt soldați în partea din spate. Lynx este înarmat cu o turelă Lăncer 2.0. Pe turele Lance arma principală este tunul automat MK30-2 / ABM, dezvoltat și construit de Rheinmetall. Utilizarea acestui tun aduce o serie de avantaje pentru echipajul vehiculului.
KF41 cântărește 44 de tone, semnificativ mai mult decât Bradley care are 30 de tone. KF41 este mai mare, dar este și mai agil, cu un raport greutate/cai putere de 26 la 1, comparativ cu Bradley unde raportul greutate/cai putere este de aproximativ 21 la 1.
Lynx KF41 din serviciul armatei SUA ar arăta probabil puțin diferit de vehiculul care a fost testat recent în Ungaria, deoarece SUA ar putea dori ca turela să fie echipată cu două rachete antitanc cu rază lungă de acțiune. Armata SUA poate dori, de asemenea, ca Lynx KF41 să dispună de un sistem activ de protecție şi de capacitatea de a fi operat de la distanță.
Noul program OMFV al Armatei SUA ar trebui să intre în linie dreaptă începând cu anul 2021 sau chiar în 2022.
Pentru programul OMFV, compania Rheinmetall concurează cu alți mari contractori militari, cum ar fi GDLS, BAE Systems și Oshkosh Defense, precum și cu întreprinderi mai mici precum Mettle Ops și Point Blank Enterprises.
Este de așteptat ca Armata SUA să facă o selecţie în această vară, cu privire la ce companii vor fi implicate într-o primă etapă a programului OMFV, cea de proiectare a unor prototipuri. Potrivit Defence News, Armata SUA va atribui până la trei contracte pentru faza de proiectare a unor prototipuri, iar mai apoi o singură companie ar urma să fie selectată pentru a începe producţia în serie a viitorului vehicule de luptă pentru infanterie.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News