În cei aproape 10 ani de când România a demarat un amplu program de modernizare a forțelor armate prin înzestrarea cu tehnică militară nouă, Forțele Navale Române au fost cele mai văduvite.
Fără nave de suprafață noi, coloana vertebrală a Marinei rămâne formată din fregatele Regina Maria și Regele Ferdinand, dar și de fregata Mărășești, cândva distrugător.
În contextul în care contractul „Corveta multifuncțională” prevede nu doar construirea a patru corvete în România, dar include și modernizarea vechilor noastre fregate T22R - Fregata Regina Maria și Fregata Regele Ferdinand, contract a cărui semnare e blocat de aproape patru ani de neînțelegerile financiare din cadrul Asocierii formate din francezii de la Naval Group și Șantierul Naval Constanța, Fregata Regina Maria se află azi într-un proces amplu de mentenanță.
Potrivit surselor DefenseRomania din industria de apărare, lucrările au inclus: tabla corodată a fost înlocuită, dar s-a efectuat și un proces vopsire a navei. Au fost totodată înlocuite ventilațiile, dar și comunicațiile în spațiile de lucru și de cazare. Totodată, sunt reparate și motoarele fregatei. Lucrările au loc la Șantierul Naval Mangalia deținut de Damen.
Istoria bătrânei fregate Regina Maria și caracteristicile navei
Fregata Regina Maria, sursă foto: Centrul de Televiziune şi Film al MApN
Fregata Regina Maria a intrat în serviciul României în 2005 după un amplu proces de modernizare. Nava a aparținut Royal Navy, fiind și a purtat denumirea inițială de HMS London.
HMS London, fregată Type 22 (generaţia a II-a) a fost construită între 1982-1984, când a fost lansată la apă. Potrivit Forțelor Navale Române operaţiunea de comisionare a avut loc în 1987, iar nava a primit numele Bloodhound şi numărul de bordaj F95. La solicitarea primarului capitalei britanice, în amintirea distrugătorului clasa “County” cu acelaşi nume cu oraşul Londra, tradiţie foarte populară în Marina Regală Britanică, nava a preluat numele de HMS London.
În 1988 nava a fost dislocată în Marea Baltică având misiunea de a testa echipamentul de detectare submarină pe navele ruseşti.
În 1991 a fost dislocată ca navă comandant în forţa Royal Navy din Golful Persic. În 1993 a participat activ la Războiul din Golf, iar în anul 1995 a participat la războiul din Bosnia. În noiembrie 1998 a desfăşurat exerciţii în Marea Neagră cu nave aparţinând României şi Ucrainei, iar în perioada 21-24 noiembrie a vizitat portul Constanţa. A ieşit din serviciul Royal Navy în 1999.
În perioada cât a fost în serviciu a parcurs peste 300.000 Mm, a fost dislocată în climate de la arctice la tropicale şi a navigat o durată care depăşeşte 35.000 de ore, ceea ce înseamnă o rată de utilizare mai mare de 25% din ani.
În anul 2004 a început parcurgerea unui program de regenerare a fregatei, program care să asigure parametrii iniţiali ai tehnicii de la bord şi implementarea de tehnică şi armamente noi.
Potrivit Forțelor Navale Române, caracteristicile generale ale navei sunt:
Caracteristici principale:
- deplasament: 4900 t;
- lungime: 148,2 m;
- lăţime:14.75 m;
- viteză maximă: 30 Nd;
- propulsive: 4 turbine Rolls-Royce;
- pescaj maxim: 6,4 m;
- număr punţi: 8;
- autonomie: 4500 Mm;
- echipaj: 205.
Armament:
- tun super-rapid 76 mm Oto Melara;
-instalaţii lansare torpile;
- sistem de comandă asistat de calculator;
- instalaţii de bruiaj pasiv;
- sisteme de lupta electronica;
- 9 sisteme radar.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News