Ministru a făcut referire la incidentul care a avut loc pe 1 Decembrie de Ziua Națională a României. Atunci aeronavele F-16 nu au mai defilat la parada militară de 1 Decembrie deoarece pista de la Baza 86 Aeriană Borcea era îngheţată. Gabriel Leș a precizat că a fost o ”greșeală administrativă”, existând pericol atât pentru piloți cât și pentru avion.
„La Borcea a fost o greșeală care a ținut strict de partea administrativă și a fost un pericol atât pentru piloți cât și pentru aparatură. Acesta a fost motivul pentru care nu au zburat atunci acele avioane.
Asta nu înseamnă că în caz de conflict, cum spunea multă lume pe rețelele de socializare, avioanele F-16 nu ar fi zburat. Zburau, nu se pune astfel problema”, a precizat Gabriel Leș.
Citește și: Poate România achiziționa avioane F-16 noi? Leș a purtat discuții în SUA
F-16, un sistem complex și modern. Încă învățăm să utilizăm avioanele
Gabriel Leș a subliniat complexitatea aparatelor F-16, precizând totodată că cele 12 avioane F-16 operaționale pe care le deține România nu sunt suficiente, necesarul „fiind mult mai mare”.
„Noi și astăzi învățăm cum să utilizăm aceste F-16. Pentru că un astfel de aparat nu îl iei azi și în două-trei luni ai învățat să îl utilizezi. Suntem încă în investiții. Și la Fetești, și la Mihai Kogălniceanu sau la Câmpia Turzii încercăm să menținem această capabilitate în funcțiune”, ne-a declarat ministrul amintind că „acum două săptămâni România a declarat operațională capabilitatea de poliție aeriană pentru avioanele F-16”.
„Bineînțeles că nu sunt suficiente. Necesarul nostru este mult mai mare. Discutăm de următoarele 36. Pentru 5 deja am trimis documente. Decizia la noi este luată”, a concluzionat Leș
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News