Pierre Eric Pommellet, CEO Naval Group, a declarat jurnaliștilor, marți, în cadrul unei videoconferințe, că joint-venture-ul va fi deţinut în proporţie de 65% de Naval Group și 35% de Chantiers de l'Atlantique.
Pommellet a spus că Naval Group are responsabilitatea de a realiza designul navei şi a sistemelor care vor fi instalate pe acesta: sistemul de luptă, sistemele de navigație, radarele, catapultele, va furniza subansamble ale sistemului nuclear de propulsie și va integra reactoarele la bordul portavionului.
Chantiers de l'Atlantique, la rândul său, va fi responsabil pentru proiectarea și construcția portavionului, în special structura, propulsia electrică, compartimentarea navei şi sistemul de direcție. În prezent joint-venture-ul MO Porte Avions poartă discuţii cu TechnicAtome, companie franceză responsabilă cu dezvoltarea motoarelor nucleare care ar urma să fie instalate pe viitorul portavion al marinei franceze.
Publicaţia Opex 360 precizează că aproximativ 200 de milioane de euro au fost alocate nu mai pentru finanțarea studiilor de proiectare.
JV a fost semnat la Lorient pe 29 martie de Pommellet și Laurent Castaing, directorul general al Chantiers de l'Atlantique, în prezența ministrului francez al Apărării, Florence Parly.
DefenseRomania a precizat luni, în exclusivitate, că Florence Parly a publicat imagini, pe contul său de Twitter, cu macheta viitorului portavion franceze care ar trebui construit de şantierul naval din Lorient al companiei Naval Group.
Presa franceză precizează că viitorului portavion francez ar trebui să înlocuiască Charles de Gaulle – singurul portavion nuclear al Marinei franceze – până în anul 2038.
Marina franceză vrea un nou portavion, unul mult mai impunător decât bătrânul Charles de Gaulle
Publicaţia Opex 360 susţine că mai impunător decât actualul „Charles de Gaulle”, cu cele aproximativ 75.000 de tone ale sale, Portavionul de Nouă Generație (PA NG) – care încă nu a primit un nume oficial – ar urma să fie propulsat de două motoare nucleare K22, ar urma să aibă o lungime de 300 de metri și o lățime de până la 80 de metri şi trebuie să poată transporta aproximativ treizeci de avioane de luptă.
Sursa citată precizează că construirea noului portavion, potrivit informaţiilor furnizate de ministerul francez al apărării, ar urma să înceapă în 2025, iar primele teste pe mare, dacă proiectul nu are întârzieri, ar urma să fie în 2036. Cel puţin doi ani ar trebui testat noul portavion al marinei franceze pentru că în 2038 să fie dat în folosinţă.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News