Franţa, Germania şi Spania, statele implicate, speră să valideze înaintea alegerilor legislative germane din septembrie contractele industriale de studiu.
Francezii recunosc că există probleme în ceea ce privește programul
Franţa şi-a asumat de la început poziţia de lider pentru SCAF, în timp ce Germania va juca acelaşi rol în proiectul tancului viitorului.
Pe lângă aspectul finanțării și a faptului că Berlinul ar dori să dețină controlul programului, un alt punct divergent este repartizarea sarcinilor cu o treime pentru fiecare dintre cele trei ţări, respectiv o treime Dassault şi două treimi pentru unităţile Airbus din Germania şi Spania.
Programul este condus de francezii de la Dassault Aviation. Eric Trappier, directorul general al companiei Dassault Aviation, citat de Defense News, admite că proiectul se află în faza de integrare a Spaniei și a furnizorilor suplimentari. Iar implicarea industriei spaniole avantajează Airbus care reprezintă și Germania și Spania. Însă Trappier spune că Dassault a făcut un compromis și „am acceptat și acest lucru”. Ce nu vrea sub nicio formă Dassault e să cedeze domenii sensibile sau strategice, în care compania franceză consideră că are un avans tehnologic.
Dezvoltarea acestui program amintește de Eurofighter care a întâmpinat și el greutăți.
Franța are „Planul B”. Industria franceză are toate „ingredientele” pentru a construi singură un avion de vânătoare de generația a VI-a
Potrivit sursei citate, Trappier spune că Dassault „încă crede în acest program” care urmărește dezvoltarea unui avion european de generația a VI-a la un cost rezonabil, dar gigantul francez „are un Plan B”.
Iar așa-zisul „Plan B” este ca Franța să construiască singură „avionul european al viitorului”. În acest sens Trappier a subliniat că din punct de vedere tehnologic Dassault „știe cum să construiască” asemenea aeronave, iar industria franceză are toate componentele pentru a finaliza singură proiectul. Compania Safran produce motoare, Thales componente radar și electronice iar MBDA e unul din liderii mondiali în ceea ce privește construcția de rachete.
Proiectul SCAF are ca obiectiv înlocuirea avioanelor Rafale și Eurofighter în jurul anului 2040. Totodată, se dorește ca acest proiect să asigure faptul că industriile de apărare ale statelor implicate rămân la cel mai înalt nivel tehnologic.
Miza acestui program-cheie de cooperare în sectorul european al apărării este una strategică pentru cele trei ţări. Ele trebuie să-şi înlocuiască la orizontul anului 2040 avioanele Rafale şi Eurofighter şi să se asigure că industriile lor militare rămân la cel mai înalt nivel tehnologic.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News