Pe 19 martie 2021, Agenția franceză de Achiziții în Domeniul Apărării (DGA) a atribuit contractul de proiectare preliminară pentru portavionul de nouă generație (PANG) al Franței către Naval Group, Chantiers de l’Atlantique și TechnicAtome. Această etapă preliminară de proiectare, care va dura doi ani, va contura datele tehnice din faza de studiu preliminar, transmite Naval News.
Constructorul naval francez Naval Group și șantierul naval Chantiers de l'Atlantique au decis să creeze un joint-venture pentru programul PANG (Aircraft Carrier New Generation sau din franceză Porte-Avions de Nouvelle Génération), al cărui management de proiect este asigurat de DGA și CEA (Comisia franceză pentru energii atomice și alternative), a spus Pommellet.
În cadrul acestei companii comune, responsabilitățile celor două companii sunt perfect definite. În ceea ce privește TechnicAtome cercetările acestora sunt finalizate pentru proiectare, fabricare și integrare.
Câteva caracteristici ale noului portavion al Franței
Studiile preliminare ale PANG, care au început acum doi ani, au fost folosite pentru a compara diferite arhitecturi posibile ale navei, pentru a contura dimensiunile acesteia și capacitatea de transport.
În termeni concreți, principalele sale caracteristici vor fi următoarele: va avea un deplasament de 75.000 de tone, o lungime de aproximativ 300 de metri, și va putea atinge o viteză de 27 noduri, aproape 50 km/h. Pentru lansarea și aterizarea aeronavelor, acesta va fi echipat cu catapulte electromagnetice și sisteme de nouă generație.
Nava va putea transporta aproximativ 30 de avioane de luptă de ultimă generație. Echipajul său va fi format din aproximativ 2.000 de marinari, inclusiv cei din grupul aerian. Propulsia va fi nucleară.
Construirea noului portavion, potrivit informaţiilor furnizate de ministerul francez al apărării, ar urma să înceapă în 2025, iar primele teste pe mare, dacă proiectul nu are întârzieri, ar urma să fie în 2036. Cel puţin doi ani ar trebui testat noul portavion al marinei franceze pentru ca în 2038 să fie dat în folosinţă.
În ceea ce privește noua fregată din clasa FDI (Fregată de Apărare și Intervenție) se prevede accelerarea programului în cadrul șantierului Naval Group din Lorient, unde două fregate - a doua și a treia dintr-o serie de cinci - vor fi livrate ambele în 2025, în timp ce planul inițial era să le livreze la fiecare 18 luni. Prima fregată FDI la care lucrările de construcție au început în 2020, este programată să fie livrată în 2024.
Noua fregată va avea un deplasament de peste 4.200 de tone și o lungime de 121 de metri. Nava se bazează pe o arhitectură digitală și scalabilă construită în jurul sistemului de gestionare a luptei SETIS 3.0 și poate desfășura mai multe tipuri de misiuni de la apărare antiaeriană, la luptă antisubmarin sau de desant a forțelor speciale. Totodată tehnologia cu care va fi echipată, inclusiv radarul multifuncțional Thales SeaFire cu antenă activă și panouri fixe, îi va permite să facă față amenințărilor cibernetice și asimetrice.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News