Peste 60 de avioane F-16 sunt oferite de Norvegia, Danemarca, Olanda și Belgia, în timp ce o coaliție multinațională antrenează în prezent piloți și echipaje. Avioanele sunt un răspuns la rugămințile Kievului de a ajuta la echilibrarea șanselor împotriva forțelor aeriene rusești pe cerul Ucrainei.
Ucraina se pregătește ca în următoarele luni să primească avioanele F-16 Fighting Falcon, dar pentru a integra aceste aeronave de luptă supersonice în arsenalul său nu va fi nevoie doar de pregătirea piloților.
Peste 60 de avioane F-16 sunt oferite de Norvegia, Danemarca, Olanda și Belgia, în timp ce o coaliție multinațională antrenează în prezent piloți și echipaje. Avioanele sunt un răspuns la rugămințile Kievului de a ajuta la echilibrarea șanselor împotriva forțelor aeriene rusești pe cerul Ucrainei.
Dar punerea în funcțiune a avioanelor de luptă va fi extrem de dificilă. Bazele vor fi ținte principale pentru atacurile rusești, avioanele însele vor fi luate în vizor de sistemele rusești de apărare aeriană, repararea lor va fi o provocare și chiar și utilizarea unor piste neamenajate ar putea sabota avioanele.
Tom Richter, un fost pilot al pușcașilor marini americani care a pilotat F-16 când era în Garda Națională a SUA, a declarat că avionul este "o fiară sensibilă" în comparație cu avioanele MiG și Sukhoi din epoca sovietică pe care ucrainenii sunt obișnuiți să le piloteze și să le întrețină.
,,Dacă te-ai apropiat vreodată și ai pus mâinile pe un MiG-29 la un spectacol aviatic și apoi te-ai apropiat imediat și ai pus mâinile pe un F-16, poți simți doar din exterior cum F-16 este foarte bine proiectat. Este o primadonă, este foarte sensibil și are nevoie de o întreținere riguroasă", a declarat Richter, care a folosit indicativul T-Bone. Avioanele sovietice pot zbura de pe aerodromuri slab întreținute, având nevoie de mai puțină mentenanţă.
Dacă ar exista o situație diferită, Ucraina ar construi baze și piste moderne pentru a găzdui avioanele, dar acest lucru nu este posibil în timpul războiului.
,,Într-adevăr, avioanele F-16 au nevoie de unele adaptări - este vorba de pregătirea pistelor, deoarece trenul de aterizare este mai fragil decat la MiG-uri, roțile sunt mici, prizele de aer sunt joase față de pistă, poate exista pericolul de a aspira anumite obiecte. Dar toate acestea pot fi rezolvate. Există riscuri pentru toate tipurile de avioane", a declarat pentru POLITICO Iuri Ihnat, purtătorul de cuvânt al forțelor aeriene ucrainene.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News