Publicitate
Cu acest test, care vine după verificarea din 27 mai a primei treptei, se încheie o etapă importantă în testarea întregii propulsii a rachetei. Potrivit comunicatului US Navy, în testul din 25 august a fost verificat și sistemul de control al vectorului de împingere pentru treapta a doua. Motorul rachetei funcționează cu combustibil solid (Solid Rocket Motor - SRM).
Cea de-a doua treaptă a motorului va fi conectată cu corpul de glisare hipersonică [în care se află focosul] și împreună vor forma o rachetă hipersonică comună, adică va fi aceeași atât pentru US Navy cât și pentru US Army. Cele două categorii de forțe vor avea o rachetă hipersonică comună, dar vor dezvolta sisteme individuale de arme și lansatoare, adaptate pentru folosirea de pe mare sau de pe uscat.
Vehiculul comun de glisare supersonică (Common Hypersonic Glide Body - CHGB) a fost și el testat cu succes pe 20 martie 2020, de Departamentul Apărării (DoD).
US Army intenționează să operaționalizeze primul LRHW în 2023, urmând ca Marina să pună, din 2025, acest tip de armă pe navele de suprafață (distrugătoarele Zumwalt), iar ulterior pe submarinele din clasa Virginia, versiunea Block 5 și posibil pe submarinele purtătoare de rachete balistice din clasa Ohio.
Racheta comună hipersonică a US Navy și US Army este proiectată să lovească ținte la o distanță maximă de 2.775 km, la o masă la lansare de 7.400 kg și un diametru de 0,88 m.
De proiectarea corpului de glisare (CHGB) se ocupă compania Dynetics, în timp ce propulsia este în responsabilitatea firmelor Lockheed Martin, Northrop Grumman și Moog. Vezi și stadiul dezvoltării rachetei hipersonice - ARRW, a Forțelor Aeriene americane.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News