Această desfășurare a unui U-2 în Marea Britanie a fost, de fapt, anunțată indirect în august. US Air Force s-a confruntat cu o grijă administrativă: aducerea în Europa a două noi automobile de urmărire (Dodge) în momentul în care acestea nu au primit certificarea pentru îmbarcarea la bordul unui avion de transport.
Legătura între U-2 și automobile ține de particularitățile constructive ale acestui avion.
Aterizarea unui U-2 a fost mereu un exercițiu delicat: aparatul nu are decât două trenuri de aterizare în tandem iar avionul nu oferă decât o vizibilitate redusă pilotului.
Astfel este necesar recursul la un automobil de urmărire pentru a-l ghida pe pilot în momentul în care acesta trebuie să mențină avionul la patru metri deasupra pistei și ținând cont de vântul lateral.
Dincolo de aceste detalii US Air Force a anunțat loconic că misiunea acestui avion U-2 este „să ofere capacități de strângere de informații, supraveghere și recunoaștere".
Adăugând că „desfășurarea de resurse ISR (informații, supraveghere, recunoaștere) în teatrul european este o dovadă a angajamentului SUA față de aliații și partenerii săi din regiune"
Intrat în serviciu la sfârșitul anului 1950, U-2 este unul dintre acele aeronave care a făcut istorie în aviația militară. Este capabil să zboare la altitudini foarte mari, peste 21.000 de metri, și este burdușit de senzori (electro-optică, infraroșu, radar special, cameră de rezoluție foarte mare, etc.)
O perioadă amenințat de sosirea dronei de tip RQ-4 Global Hawk, U-2 a fost menținut în funcțiune, mai ales că nu depinde de o legătură satelit pentru a uncționa.
Calitatea senzorilor și abilitatea de a-i folosi pe toți deodată au fost argumente care au jucat în favoarea lui.
Rămâne de văzut unde va colecta acest U-2 informații. Dacă se iau în vedere misiunile desfășurate de bombardierele americane B-2 „Spirit", care tocmai au părăsit baza Fairford, regiunea Extremului Nord ar putea fi o zonă de interes pentru U-2.
Același lucru este valabil și pentru Marea Baltică, unde capacitatea Rusiei în enclava Kaliningrad este, în mod evident, de interes.
Dar și pentru sectorul Mării Negre și, mai pe larg, cel din Donbass, în sud-estul Ucrainei.
Mai mult, pe lângă deplasarea acestui U-2 în Anglia, Forțele Aeriene ale SUA au anunțat, de asemenea, desfășurarea în Germania a unui E-8 JSTARS (Joint Surveillance Target Attack Radar System), care este un avion de război electronic și de strângere de informații. Și care va completa capacitățile oferite de „Dragon Lady".
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News