De asemenea, la acest moment se cunoaște că următorii candidați vor concura pentru a obține contractul al cărui preț estimativ este de 11,4 miliarde de euro: Boeing (cu avionul “F/A-18E/F Super Hornet”), Dassault (“Rafale”), Eurofighter (“Typhoon”), Lockheed Martin (“F-35A Joint Strike”) și Saab (“JAS 39E/F Gripen”).
Într-o manieră total deschisă, Finlanda a anunțat că, în evaluarea ofertelor privind dezvoltarea celor 64 de avioane multirol și asigurarea mentenanței acestora, vor fi folosite patru criterii: potențialul de luptă, siguranța furnizărilor, participarea industrială și costurile.
În acest context, în Marea Britanie au apărut detalii interesante despre beneficiile pe care Finlanda le-ar putea avea dacă alege Eurofighter Typhoon, fiind vorba în special despre posibilitatea de a face parte din consorțiul industrial Eurofighter, alături de Marea Britanie, Spania, Italia și Germania. Acest lucru ar presupune oferirea posibilității de asamblarea finală în țară a aeronavelor, localizarea producției de motoare și controlul suveran asupra datelor.
Ministru britanic al Apărării, Jeremy Quinn, a declarat într-o conferință de presă, desfășurată pe 31 martie, că la începutul lunii martie grupul Eurofighter a discutat într-adevăr despre posibila aderare a Finlandei.
"Am discutat despre perspectiva ca Finlanda să ni se alăture în curând și despre cum să ne asigurăm că această țară participă la procesul decizional", a declarat Quinn.
Alegând Eurofighter, Finlanda va obține o bază verificată de producție pentru Typhoon, mecanisme de sprijin bine gândite și o cale clară pentru dezvoltarea ulterioară, susține șeful Statului Major al Forțelor Aeriene Britanice, Michael Wigston.
„Dacă Finlanda alege Eurofighter Typhoon, va primi un avion extrem de fiabil, de înaltă performanță, testat în luptă, fără surprize financiare neplăcute în viitor”, a precizat Wigston.
Potrivit datelor actuale, oferta Eurofighter prevede încheierea a peste 70 de pachete (subcontracte) de lucru, cu peste 100 de companii finlandeze. În același timp, directorul dezvoltării afacerilor și programelor viitoare Rolls-Royce, precum și șeful consorțiului Eurojet, au declarat că acesta din urmă va preda cea mai mare parte a lucrărilor de producție a motoarelor EJ-200, pentru avioanele naționale, industriei finlandeze.
Se știe, de asemenea, că Finlanda își dorește să participe și la realizarea noului radar (AESA) Mk2 dezvoltat în cadrul programului ECRS (European Common Radar System) de către BAE Systems și Leonardo UK.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News