Dar Moscova e optimistă și anunță că problemele s-au rezolvat iar aeronavele ce se vor a fi de generația a V-a au intrat în producția de serie.
Ministerul Apărării de la Moscova spune că primul avion din cele 76 va fi livrat la finalul anului, urmând ca încă patru să ajungă sub comanda Forțelor Armate Ruse anul viitor, pentru ca mai apoi să fie livrate anual câte 15 aparate.
Su-57, numai lapte și miere .... pe hârtie
Pe hârtie, totul e lapte și miere în contextul în care Rusia a anunțat că marea problemă a motoarelor a fost rezolvată iar începând din 2022 aeronavele vor fi echipate cu o nouă generație de motoare.
Și, așa cum a scris și DefenseRomania, al doilea avion de vânătoare rusesc Su-57 din producția de serie a efectuat primul său zbor. A fost a doua încercare a rușilor pentru că primul avion s-a prăbușit în decembrie anul trecut în timp ce efectua un zbor de testare.
În ceea ce privește motorul, rușii au ajuns la concluzia că motorul Saturn AL-41F pur și simplu nu este suficient de puternic pentru Su-57, dar spun că au rezolvat problema și dezvoltă astfel noile motoare Saturn Izdeliye 30 proiectate special pentru Su-57.
Așa cum anunța presa din Moscova, începând din 2022 avioanele Su-57 vor fi dotate cu noua generație de motoare. Sau cel puțin așa susțin rușii.
Su-57, o nouă generație de motoare sau doar mușamalizarea problemelor?
Asta pentru că expertul în domeniul apărării Ryan Bauer, într-o analiză publicată în luna august de think tank-ul RAND Corporation, citează un fost inginer din cadrul Sukhoi care spune că sub nicio formă cele 76 de avioane Su-57 care vor fi livrate în decursul următorilor ani nu vor fi echipate cu o nouă generație de motoare.
Moscova susține contrariul și spune că din 2022 acest lucru se va întâmpla. Această afirmație e pusă sub semnul întrebării și de alți specialiști care atrag atenția că dezvoltarea unei noi generații de motoare durează ani. Și asta în cel mai fericit caz în care nu apar alte probleme.
În analiza sa Bauer contestă și capacitățile stealth ale Su-57 care l-ar face o aeronavă de generația a V-a și spune că oricât de mult și-ar dori rușii un avion care să rivalizeze cu F-35, Su-57 nu poate îndeplini această „misiune”.
În concluzie, chiar și după ce rezolvarea problemelor, Su-57 va avea mai degrabă caracteristicile unui avion de generația a IV-a modernizat precum F-15EX și în niciun caz cele ale unei aeronave de generația a V-a precum F-35.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News