Șeful OSK a remarcat că "este necesar să se facă un portelicopter, pentru că acesta permite transferul operativ al grupărilor mari de trupe pentru a ne apăra frontierele". "Sper că, după navele pentru zona maritimă îndepărtată, vom putea începe să discutăm acest subiect", a adăugat el.
În același timp, Rahmanov a menționat că OSK a învățat lecții din lucrul la portelicopterele proiectului francez Mistral.
,,Repetarea acestui proiect sau a unui proiect similar ar fi inutilă, deoarece portelicopterul francez are multe merite, dar și tot atâtea dezavantaje", a spus Rakhmanov.
Navele franceze Mistral aparțin clasei navelor de desant universale, fiind denumite și portelicoptere. Aceste nave se disting printr-un deplasament mare (20.000 de tone sau mai mult), capacitatea de a transporta o grupare mare de elicoptere grele în diferite scopuri (până la 16 elicoptere franceze Mistral și mai mult de 30 de elicoptere americane de tip Wasp), precum și avioane cu decolare verticală.
Portelicopterul poate transporta de la câteva sute la o mie și chiar mai mulți infanteriști marini, poate acționa ca purtător de vedete și alte ambarcațiuni pentru debarcarea desantului sau poate transporta tehnică blindată. În plus, astfel de nave, de regulă, au un sistem puternic de conducere și pot acționa în rolul de navă de conducere a grupărilor de forțe.
În Federația Rusă nu au existat niciodată nave de acest tip.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News