Fără acces la avioane F-35, Turcia a început prelungirea duratei de viață a avioanelor F-16

S.I. Catalin |
Data publicării:

Turcia, mai mult sau mai puţin descurajată de faptul că a fost exclusă din programul pentru avionul F-35, ca urma a achiziţie de sisteme de apărare aeriană S-400, și-a îndreptat atenția spre programul de prelungire a duratei de viață a avioanelor sale F-16 Block 30.

La sfârşitul săptămânii trecut, Ismail Demir, preşedintele Directoratului Turc al Industriei de Apărare (SSB), a precizat, într-o postare pe contul său de Twitter, că programul dedicat îmbunatăţirii avioanelor F-16 Block 30 continuă, potrivit Defence Turk.net și Defense World.

Oficialul turc a preciza că în cadrul acestui proiect, se aduc îmbunătăţiri la 1.200-1.500 de piese care se găsesc pe aeronavele F-16, în principal prin îmbunătăţiri aduse fuzelajului.

Potrivit lui Ismail Demir, întreg programul de mentenanţă este realizat de Turkish Aerospace Industries şi presupune creşterea duratei de viaţa operaţională a aeronavelor F-16 Block 30 de la 8000 ore de zbor la 12000 ore.

SUA au eliminat Turcia, în iulie 2019, din programul pentru avionul F-35, după ce aceasta din urmă a achiziționat, pentru aproximativ 2,5 miliarde de dolari, sisteme de rachete S-400 din Rusia. 

Sfârşitul anului 2020 a adus pentru Turcia un pachet de sancţiuni din partea Statelor Unite, o decizie mult aşteptată, ca urmare a unui lung şir de solicitări înainte de Washington ca Ankara să nu dispună testarea sistemul rusesc S-400. Sancțiunile impuse sunt în conformitate cu legea CAATSA (Counter America's Adversaries Through Sanctions Act), care impune sancţiuni economice împotriva oricărei entităţi sau ţări care încheie contracte pentru achiziţia de armament cu companiile ruseşti din domeniul industrie de apărare.

Sancţiunile includ interzicerea tuturor licenţelor de export americane către SSB şi îngheţarea activelor, precum şi restricţii de viză pentru Ismail Demir, şeful agenţiei turce. Cu alte cuvinte, de acum înainte, Washingtonul se va abține să îi acorde orice licență de export Turciei. Sancţiunile au venit la aproape trei ani de zile de cânt Moscova şi Ankara au bătut palma pentru acest tip de sisteme.

De-a lungul timpului s-a tot vehiculat că Turcia, fiindu-i interzis accesul la avioanele F-35, s-ar putea apropia de Rusia pentru a negocia achiziţionarea de avioane Su-35 sau Su-57. De la excluderea sa din programul F-35, Turcia şi-a accelerat eforturile pentru realizarea proiectului avionului de luptă de generaţia a 5-a, TF-X.

 

Excluderea Turciei din programul F-35. US Air Force primeşte avioanele destinate Ankarei

 

Comitetul pentru Servicii Armate din Senatul SUA a declarat, în vara anului 2020, că în baza National Defense Authorization Act (NDAA), pentru anul 2021, a autorizat US Air Force să utilizeze și să opereze șase avioane F-35 Lightning II construite pentru Turcia.

Cele șase avioane F-35 Lightning II, care vor intra în serviciul US Air Force, au fost fabricate, dar niciodată livrate Turciei, deoarece Ankara a fost suspendată în 2019 din programul F-35.

În baza National Defense Authorization Act (NDAA), adică legea care fixează nivelul cheltuielilor militare americane, Comitetul pentru Servicii Armate a autorizat cheltuirea a 9,1 miliarde de dolari pentru achiziția a 95 de avioane F-35, cu 14 mai mult decât a solicitat administrația președintelui Donald Trump, la momentul respectiv.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel