Fabrica de elicoptere Airbus de la Brașov nu are activitate. Șeful Airbus Helicopters: Azi fabrica e închisă

S.I. Catalin |
Data actualizării: | Data publicării:

Fabrica de elicoptere de la Brașov, deschisă de Airbus de mai bine de patru ani, are în acest moment activitățile înghețate. „Nu pot să o susțin în contextul actual, într-o piață dificilă, nu pot susține costul unei fabrici care nu are o activitate”, a declarat CEO-ul Airbus Helicopters, Bruno Even, într-un interviu acordat HotNews.ro.

Publicitate

Potrivit sursei citate, oficialul francez spune că firma încă mai așteaptă un semn clar de la Guvern, un prim contract pentru minimum 16 elicoptere pentru Armată.

Declaraţiile CEO-ului Airbus Helicopters vin în contextul în care, la începutul acestei săptămâni, MApN a confirmat pentru cei de la HotNews că „la nivelul Forțelor Aeriene Române este planificată inițierea de programe de achiziție de noi elicoptere după anul 2030”. 

MApN, prin diferitele sale structuri, a atribuit contracte în valoare de peste 1 miliard de lei, circa 208 milioane de euro fără TVA pentru mentenanța, reparațiile și modernizările vechilor sale elicoptere din dotare.

În prezent Forțele Aeriene Române operează elicoptere IAR 330 Puma vechi de mai bine de patru decenii, o parte din ele fiind modificate în varianta de atac IAR 330 Puma SOCAT. De precizat că cele 61 de elicotere - 24 de atac, 21 multirol și 16 pentru forțele speciale - e un alt program prin care vor fi înzestrate Forțele Terestre Române.

 

Șeful Airbus crede că Guvernul poate schimba această planificare dacă vrea să impulsioneze cooperarea industrială

 

Potrivit acestuia, dezvoltarea industrială Airbus-România ar trebui să se bazeze pe o abordare „win-win”, în care ambele părți au de câștigat.

„Un angajament clar de ambele părți. Din partea noastră totul e clar, am demonstrat în trecut că suntem de nădejde. Suntem pregătiți să dezvoltăm industria locală. Din partea Guvernului un angajament clar înseamnă un contract care dă un semnal că are sens să facem investiția”, spune Bruno Even.

Citeşte şi: Airbus poartă discuții pentru producerea de elicoptere în România, unde să fie asigurată și mentenanța

Ca perspective pe termen scurt și mediu, CEO-ul Airbus Helicopters vorbește de două contracte ce ar implica direct compania Airbus Helicopters Romania: prezenta licitație a MAI pentru elicoptere grele multirol, acolo unde Airbus a depus o ofertă de 8 elicoptere SuperPuma H215, dar mai ales un potențial contract cu MApN pentru înlocuirea vechilor elicoptere IAR330 Puma, circa 40 de aeronave care se apropie de finalul duratei lor de viață fiind în uz de aproape 40 de ani.

CEO-ul Airbus recunoaște, până la urmă, că decizia de a achiziționa noi elicoptere e doar la latitudinea Guvernului României, însă lipsa unui contract care să pornească producția în fabrica deschisă deja de mai bine de patru ani la Ghimbav, lângă Brașov, pune probleme companiei.

Citeşte şi: Airbus oferă Armatei României H215M și H145M. Acord cu IAR: Elicopterele, produse la Brașov

Airbus oferă în acest moment elicoptere atât pentru MAI prin Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, cât și pentru Armata română.

În ceea ce privește Armata,  francezii oferă elicopterul multirol H215M. Oferte mai sunt și din partea Bell Helicopter cu AH-1Z Viper și UH-1Y Venom și Sikorsky prin PZL Mielec cu Black Hawk.

În cadrul unui interviu acordat la finalul anului trecut pentru DefenseRomania, Georges Durdilly, directorul general Airbus Helicopters România, ne-a confirmat că oferta e încă pe masa decidenților iar compania pe care o reprezintă se angajează să efectueze asamblarea în țară.

„Adăugarea unei linii de asamblare pentru IAR-H215M va genera dezvoltarea platformei aeronautice deja existente, oferind beneficii semnificative României în următorii 25 de ani: va  crea locuri de muncă și competențe profesionale de nivel înalt, va contribui la bugetul local și va investi în educație – iar România va deveni din nou producător de  elicoptere”, ne preciza atunci Georges Durdilly.

În ceea ce privește modelul H215M, Airbus spune că e vorba de un multirol de atac versatic din categoria mediu-greu testat în luptă. H215M combină anduranța Cougar și Super Puma cu avionica, opțiunea de pilotaj automat și cockpitul integral din sticlă al modelului H225M.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel