Comandamentul Aerian al NATO a dezvăluit că interceptarea a avut loc pe 16 noiembrie. Desfăşurate la Baza Aeriană Evenes, în Norvegia, avioanele norvegiene F-35 au fost însărcinat să intercepteze mai multe aeronave ruseşti. Contingentul rus a fost format din șase aeronave în total: trei bombardiere Tu-160, însoțite de două MiG-31 și două Il-78 Midas.
???????? F-35 scrambled yesterday from Evenes, Norway due to Russian aircraft ???????? flying close to #NATO Allied airspace
— NATO Air Command (@NATO_AIRCOM) November 17, 2023
The ???????? 5th Gen fighters identified 2 Tu-160 Bombers, 2 MiG-31 & 2 Il-78 Midas. The ???????? Aircraft returned to Russia shorty after meeting the F-35s#SecuringTheSkies pic.twitter.com/dIWlnMveI2
,,F-35 a decolat ieri de la Evenes, Norvegia, din cauza unor avioane rusești care zburau în apropierea spațiului aerian al aliaților NATO. Avioanele de luptă norvegiene de generația a V-a au identificat 2 bombardiere Tu-160, 2 MiG-31 şi 2 Il-78 Midas. Avioanele rusești s-au întors în Rusia la scurt timp după ce s-au întâlnit cu F-35", se arată în mesaj.
Într-o mișcare fără precedent, forțele aeriene norvegiene au stabilit un punct de referință european în septembrie, când F-35 au urmat exemplul SUA și au început să opereze de pe autostrăzi - o tactică de neconceput până atunci. Acest act strategic ar putea revoluționa modul în care sunt utilizate aeronavele în timpul unor situaţii de conflict, atunci când bazele aeriene convenționale sunt amenințate.
Generalul-maior Rolf Folland, șeful Forțelor Aeriene Regale Norvegiene, a salutat această evoluție ca fiind un progres nu doar pentru Norvegia, ci pentru toate țările nordice și pentru NATO în ansamblul său.
Generalul-maior Folland subliniază puterea diversificării. Prin utilizarea unor aerodromuri mai mici și, în prezent, a autostrăzilor, Forțele Aeriene își pot spori capacitatea de rezistență în timp de război.
Abilitatea și capacitatea de a utiliza avioane de luptă de pe șosele nu este un trend la modă, ci o realitate dictată de condiţiile de pe câmpul de luptă modern.
,,Avioanele de vânătoare sunt vulnerabile la sol, așa că, prin faptul că putem folosi aerodromuri mici - și acum autostrăzi - ne creștem capacitatea de supraviețuire în război. În plus, aceasta este, de asemenea, o demonstrație a dezvoltării interesante pe care am inițiat-o în cadrul cooperării militar-aeriene din regiunea nordică. Scopul conceptului este de a face mai dificilă pentru inamic să ne lovească avioanele atunci când se află la sol'', a declarat atunci șeful Forțelor Aeriene Norvegiene, generalul-maior Rolf Folland.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News