Timp de mai multe zile, avioane F-35 aparținând forțelor aeriene din Italia, SUA și Marea Britanie au brăzdat cerul în cadrul unui exercițiu comun care s-a desfășurat la Baza Aeriană de la Amendola din sudul Italiei. Scopul declarat al acestui exercițiu a fost de a întări schimbul de informații între piloții care folosesc tehnica stealth.
Ziua a început cu două aeronave italiene decolate de la baza aeriană Amendola alături de două Royal Air Force F-35B, marcând primul exercițiu comun dintre națiuni.
În ciuda unor dezvăluiri recente despre o serie de probleme de comunicații prin intermediul echipamentului din cockpit, piloții au spus că sunt mulțumiți de performanța sa.
"M-am întâlnit ieri cu comandantul britanic. Am vorbit timp de 10 minute despre o misiune tactică care ar fi fost imposibil de efectuat așa ușor și de rapid cu un avion mai vechi", a spus maj. Maurizio De Guida, comandant al escadronului 13 al Italiei.
Schimb de informații
"Am decolat și în câteva minute am știut cu toții ce aveam de făcut datorită legăturilor interne de date. Schimbul de informații este mult mai ușor cu F-35", a spus comandantul escadrilei 617 a RAF, John Butcher.
În cadrul antrenamentului forțele aeriene au folosit legătura de date multifuncțională avansată (MADL) a F-35, pe care piloții italieni l-au folosit anterior pentru schimb de date cu Forțele F-35 ale SUA în timpul unui exercițiu din Marea Mediterană care a avut loc luna trecută.
Col. Davide Marzinotto, comandantul escadrilei 32, a declarat că speră ca sosirea britanicilor la Amendola să asigure o utilizare mai eficientă a avioanelor F-35.
Butcher a spus că toate cele șase avioane au zburat în misiunile anti-ISIS. "Am efectuat o supraveghere înarmată a forțelor pe teren și am mers foarte bine. Am reușit să exploatăm pe deplin capacitățile aeronavei", a spus el.
Zburând în perechi și neînsoțiți de avioanele Typhoons de la Akrotiri, britanicii F-35B au purtat încărcătura lor standard AMRAAM și Paveway 4 și au folosit toată suita de senzori, de la radar și infraroșu la electro-optică, în timpul misiunilor, a spus Butcher.
Probleme
Butcher a spus că nu știe că piloții se confruntă cu dureri induse de presiunea din cabina de pilotaj sau cu vederea redusă pe timp de noapte - două probleme cu care se confruntă acest model de avion, potrivit unui recent raport de Apărare.
Un alt tip de controversă care planează asupra aeronavei este cantitatea de date suverane pe care utilizatorii F-35 sunt forțați să le transmită companiei Lockheed Martin prin sistemul software ALIS, care echipează sistemul logistic al aeronavei.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News