Egiptul primește 2 Super Hercules. Aeronavele C-130 sunt calul de bătaie pentru transportul militarilor și al tehnicii de luptă ale României

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
EC-130SJ Commando Solo, sursă foto: US Air Force
EC-130SJ Commando Solo, sursă foto: US Air Force

Forțele armate egiptene au anunțat la Salonul Aeronautic Internațional din Egipt vor primi două avioane tactice C-130J-30 Super Hercules. Aeronavele au fost achiziționate prin mecanismul FMS cu U.S. Air Force.

Lockheed Martin va livra Forțelor Aeriene Egiptene (FAE) două avioane tactice C-130J-30 Super Hercules. Egiptul este a 23-a țară care se alătură comunității de operare Super Hercules din întreaga lume.

„Egiptul este un operator renumit de C-130, care zboară cu flota sa Hercules pentru a sprijini unele dintre cele mai dificile cerințe de misiune”, a declarat Rod McLean, vicepreședinte și director general al liniei de afaceri Air Mobility & Maritime Missions a Lockheed Martin.

„Primirea Egiptului în flota globală C-130J Super Hercules este o onoare care reprezintă cu adevărat parteneriatul de lungă durată dintre cele două națiuni ale noastre, dar și cu Lockheed Martin. Cu aceste noi C-130J-30, prezența tactică de transport aerian a Forțelor Aeriene Egiptene va oferi capabilități de neegalat și amplificarea forțelor aliniate pentru a servi Egiptul, Africa de Nord și lumea întreagă.

 

Câteva diferențe între Super Hercules și Hercules, ultimul fiind prezent și în dotarea României

Super Hercules este produs Lockheed Martin, până acum fiind livrate peste 545 de aeronave C-130J. Printre caracteristicile distinctive ale C-130J Super Hercules se numără o interoperabilitate de neegalat cu NATO și națiunile partenere.

Aeronava C-130J Super Hercules a fost introdusă în anii 1990, reprezintă o evoluție majoră față de C-130 Hercules, fiind mai eficient, mai modern și mai adaptat cerințelor operaționale ale secolului XXI. C-130J-30 Super Hercules este o versiune alungită a modelului C-130J, cu o creștere a capacității de transport. Are 4,57 metri în plus față de varianta standard C-130J.

Avioanele mai vechi, cum ar fi C-130B și C-130H, utilizează motoare turbopropulsate Allison T56, în timp ce Super Hercules utilizează motoare Rolls-Royce AE 2100D3 care îi oferă o performanță aerodinamică și o manevrabilitate superioare față de C-130 Hercules. De asemenea, C-130J necesită doar 2 membri de echipaj pentru operare, comparativ cu cei 5 din versiunile mai vechi de C-130 Hercules.

România deține 7 aeronave C-130 Spartan, patru aeronave model C-130B  și  două aeronave C-130 H. Ultima aeronavă C-130H a fost donată României în 2023

Hercules C-130 au fost, împreună cu aeronavele Spartan, calul de bătaie pentru transportul militarilor și echipamentelor Armatei României în teatrele de operații din străinătate, inclusiv în Afganistan acolo unde prima misiune a fost efectuată pe 28 ianuarie 2002.

Apropo de misiunile din Afganistan, fără a imprima inutil vreo notă de eroism, amintim relatarea fostului șeful al Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul Viorel Pană care a povestit o misiune mai ”interesantă”, care a avut loc în Afganistan.

Era vorba despre o misiune de noapte când echipajul românesc a plecat din Kabul, cu probleme la un motor.

”A trebuit să zburăm foarte jos timp îndelungat. A fost o misiune, haideţi să spunem, interesantă. Din patru motoare, unul avea unele probleme, era foarte cald, noi eram foarte grei. Erau destule ameninţări de la sol.

Totul a fost bine, pentru că, la fel, diferenţa a fost făcută de antrenament. Să ne amintim de acum mulţi ani, C-urile noastre 130 nici nu erau modernizate, nu aveau sisteme de autoprotecţie, dar, repet, echipajele erau foarte bine pregătite şi mai compensăm operând noaptea, operând în anumite condiţii, operând după anumite proceduri. Ne-am dus şi ne-am făcut treaba aşa cum trebuie. Şi ne-am protejat pasagerii. Asta este important”, explica generalul Pană, într-o ediție a ”Observatorului Militar” de anul trecut.

Fostul șeful al Statului Major al Forţelor Aeriene, generalul Viorel Pană a fost trecut în rezervă pe 30 noiembrie 2023. Generalul Viorel Pană  a fost pilot de vânătoare pe MiG-21 în escadrile ale Forţelor Aeriene până în 1992, când a făcut trecerea pe avioane de transport, inclusiv C-130 Hercules şi C-27 J Spartan care operau la Baza 90 Transport Aerian.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt3
YesMy - smt4.5.3
pixel