Decizia marchează o etapă importantă pentru Boeing, care a intrat în criză după tragediile, investigațiile și acuzațiile care i-au fost aduse după accidente.
Problemele financiare ale companiei au crescut anul acesta, pe măsură ce călătoriile aeriene s-au redus din cauza coronavirusului.
Avioanele existente vor trebui modificate înainte de a reveni, cu modificări ale designului.
Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA), a precizat că autorizația nu va permite avionului să se „întoarcă imediat” pe cer.
Pe lângă schimbările de software și cabluri, piloții vor avea nevoie și de instruire.
FAA a declarat că modificările de proiect pe care le-a solicitat „au eliminat cauzele accidentelor”.
Șeful FAA a spus că este „100% încrezător” în siguranța avionului. „Am făcut tot posibilul uman pentru a ne asigura că aceste tipuri de accidente nu se vor mai repeta”, a spus Steve Dickson.
Pe lângă îmbunătățirile aduse avionului, directorul executiv al Boeing, Dave Calhoun, a declarat că compania și-a consolidat practicile și cultura de securitate.
Membri ai familiilor celor uciși în accidente și-au exprimat „pura dezamăgire” față de decizie, în timp ce alții au spus că nu au încredere în autoritățile de reglementare sau Boeing, care inițial a încercat să atribuie prăbușirile unor erori ale piloților și încă luptă cu familiile victimelor în instanță.
"Cine îi a crede? Nu eu", a spus Paul Njoroge, a cărui soție, trei copii și soacră au fost uciși în accidentul zborului 302 al Ethiopian Airlines.
Boeing, două tragedii care au aruncat compania în cea mai mare criză din istorie
Amintim că pe 10 martie 2019 un Boeing 737 MAX 8 al Ethiopian Airlines s-a prăbușit la doar câteva minute de la decolarea din capitala Nairobi.
Accidentul a avut loc după ce pe 29 octombrie 2018, un alt Boeing 737 MAX 8 s-a prăbușit în Indonezia tot la câteva minute de la decolare. Avionul companiei indoneziene s-a prăbușit la 13 minute de la decolare.
După cele două tragedii, toate aeronavele Boeing 737 MAX au fost consemnate la sol iar Boeing a decis să suspende producția modelului, care era cel mai bine vândut model.
Cele două catastrofe au aruncat Boeing în cea mai mare criză din istoria sa. Din cauza problemelor cu 737 MAX, livrările de avioane Boeing s-au redus la jumătate. Totodată, potrivit celor de la Reuters, care citează grupul american, costurile legate de interdicţia de zbor impusă avioanelor Boeing 737 MAX vor depăşi probabil 18 miliarde de dolari, adică aproximativ 16,36 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI: De ce s-a prăbușit Boeing 737 MAX. Concluziile raportului preliminar
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News