La fix doi ani de la invazie, forțele ruse primesc încă o lovitură majoră - un al doilea avion tip AWACS, un Beriev A-50U, a fost doborât deasupra Mării Azov.
Aeronava A-50, al cărei cost estimat ajunge la 400 de milioane de dolari, un radar aerian, asigura controlul situației aeriene și controlul aviației operaționale-tactice. Practic, rușii văd toată Ucraina cu ajutorul acestor sisteme.
Ucraina arată încă o dată că mașinăria de război rusească merge prost și poate fi neutralizată:
Nimeni nu dădea vreo șansă Ucrainei la începutul invaziei - totuși, au supraviețuit; ulterior, nimeni nu le dădea vreo șansă în Marea Neagră - totuși, au distrus 20% din flota rusă, inclusiv Crucișătorul Moscova; nimeni nu vedea cum ai putea doborî avioane AWACS, care asta fac, detectează amenințările aeriene - totuși, au distrus 2 aeronave A-50 moderne.
Principala problemă a Vestului nu este înarmarea (potențialul este unul enorm), ci voința la nivelul societății occidentale. Rusia știe asta și încearcă să demobilizeze lumea liberă.
”Trucurile” Rusiei, după doi ani de război în care a fost îngenunchiată
Putin a proiectat imaginea unui sistem care nu poate fi înfrânt, deși Rusia a pierdut enorm in acest conflict.
Așa că, în pofida unor pierderi catastrofale, Rusia dă senzația că va câștiga în Ucraina. 1-0 pentru mașinăria de propagandă a Moscovei.
Totuși, ca să ne amintim de unde am plecat, trebuie să recunoaștem că, pe 24 februarie 2022, nimeni nu îi dădea Ucrainei șanse să reziste mai mult de două săptămâni în fața armatei ruse. Nici chiar liderii de la Kiev nu erau siguri cât vor supraviețui invaziei.
Cum sunt ascunse sub preș problemele Rusiei
Deși economia de război rusă a supraviețuit sancțiunilor mai bine decât ne așteptam. Industria rusă reușește să importe tehnologie occidentală prin intermediari, precum Turcia, China sau fostele state sovietice din Asia Centrală.
Totuși, prețul plătit e împovărător pe termen lung: subordonarea economiei autohtone celei chineze. Companiile chineze au luat locul marilor corporații occidentale, în toate domeniile.
Iată un exemplu foarte vizibil care maschează regimul o situație dificilă.
Majoritatea brandurilor occidentale de lux au părăsit de aproape 2 ani piața rusă. Cu toate acestea, deși activitatea acestora este suspendată - toate aceste mărci au încă magazine în centrul Moscovei, unde se plătesc chirii colosale. O veritabilă reinterpretare a "satelor lui Potemkin", din timpul Ecaterinei cea Mare.
De ce am crede că regimul rus nu aplică aceeași tactică și în alte domenii, inclusiv cel militar?
Ce făceau aceste două aeronave Beriev A-50
A-50U / Alan Wilson, flickr
Revenind la pierderile militare ale rușilor din Ucraina, este foarte posibil ca distrugerea cele două avioane rusești AWACS să încetinească serios atacurile rusești. Acum ruși mai au doar 3 avioane A-50 pe deplin operaționale, care trebuie să acopere întreg teritoriul F. Ruse.
Participau la efortul rus de lovituri ale Ucrainei atât cu rachete și drone, cât și cu bombe aeriene ghidate (folosite în special împotriva apărărilor fortificate ucrainene, cum a fost cea de la Avdiivka).
Surse ale UkrainskaPravda din serviciul de informații al armatei (GUR/HUR) au spus că Forțele de Apărare ucrainene au doborât un A-50 folosind, nu sistemul Patriot, ci un sistem sovietic de apărare aeriană S-200.
Publicația Defense Express nota anterior că versiunea Vega a sistemului de apărare antiaeriană S-200M are o autonomie de 240 km. Potrivit publicației, judecând după hărțile GUR publicate cu traseul de zbor al A-50, traseul acestuia se afla la aproximativ 170 km de linia frontului, care se afla în afara razei de acoperire a rachetelor antiaeriene GEM-T de la Patriot, care nu depășește 160 km.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News