Atacul a fost unul complex și coordonat. În jurul orei locale 23:00, au fost lovite, într-o primă fază, substațiile de tracțiune ale gărilor Ponyri și Svoboda din regiunea Kursk pentru ca 15 minute mai târziu, o altă serie de substații de transformare și tracțiune să fie lovite în zona localităților Zmiyovka și Glazunovka din regiunea Oryol, potrivit publicației ucrainene Defense Express, care preia mențiuni din ancheta în curs a autorităților ruse.
Sursele ruse au mai precizat că din cauza loviturilor cu drone, a avut loc o pană de curent, care a dus la întârzierea a două trenuri care veneau de la Moscova și se îndreptau către orașele Lgov (regiunea Kursk) și Belgorod.
Loviturile ucrainene cu drone au fost extrem de precise deoarece stațiile de tracțiune sau de transformare de pe calea ferată sunt ținte mai mici decât majoritatea elementelor din infrastructura de procesare a petrolului.
Dezactivarea pentru o perioadă de timp a acestor tipuri de obiective este aproape la fel de importantă ca distrugerea unui pod, cu mențiunea că aceste substații electrice pot fi reparate ceva mai rapid decât pot fi refăcute obiectivele de infrastructură mare.
Pe căile ferate rusești, stațiile electrice sunt amplasate la o distanță de 15-50 de kilometri una de alta, iar acest fapt va determina cel mai probabil o insuficientă protecție antiaeriană pentru o infrastructură atât de mare, o singură substație lovită ducând la dezactivarea unui tronson de zeci de km.
Desigur, rețeaua rusească de cale ferată este una imensă, cu multiple căi ocolitoare. Forțele ucrainene vor trebui să aplice conceptul „strategiei cu mii de tăieturi” pentru a obține rezultatul dorit, în timp ce Rusia va trebui să trebui să se întrebuințeze semnificativ din perspectiva apărării antiaeriene pentru a păstra relevante căile ferate din proximitatea Ucrainei.
Nota autorului: Reamintim că aproximativ acum o lună, au fost publicate pe internet locațiile tuturor substațiilor de cale ferată rusești non-civile pe o distanță de 250 km față de granița cu Ucraina. Pe harta întocmită de Ruski Brucken sunt aproximativ 100 de staţii de cale ferată la care nu au acces civilii. „Toate stațiile electrice ale căilor ferate rusești pe o rază de 250 km sunt ușor accesibile, așa că un om al peșterilor poate găsi cu ușurință o locație de 10 milioane de dolari oriunde în zona țintă în câteva minute”, au precizat analiștii Ruski Brucken.
Este de remarcat că toate cele patru substații lovite de dronele ucrainene se află pe harta întocmită de Ruski Brucken.
Forțele ucrainene au mai cunoscut locațiile cheie și de la calea ferată care a fost recent construită de ruși între Taganrog (Rusia) și Mariupol (Ucraina) și chiar a fost bombardat cu succes un pod în construcție. Dar, datorită numărului insuficient de rachete sol-sol sau aer-sol, trupele ucrainene nu au putut exploata acele informații.
În contextul actual, recentele lovituri ucrainene cu drone asupra substațiilor electrice ale căilor ferate rusești ar putea avea ca scop principal să întârzie suficient de mult constituirea eventualei grupări de forțe rusești care ar ataca Harkovul direct din regiunea Belgorod. Astfel, Ucraina ar câștiga suficient timp fie pentru a pregăti o apărare mai puternică pe arcul nordic al orașului, fie pentru a reuși să desfășoare o manevră ofensivă pe o altă direcție prin care să determine forțele ruse să renunțe la plan.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News