Publicitate
Sunt citate postări ale surselor americane și britanice de monitorizare a aviației de pe rețelele de socializare, care au stabilit traiectele de zbor ale aeronavelor după semnalul transponderelor de la bord.
Se precizează că misiunea a avut un caracter evident de afișare a forței în zona Golfului Persic.
De precizat că informația a fost confirmată și de Ministerul Apărării din Israel. IDF a precizat că în spațiul aerian al Israelului bombardierele americane au fost escortate de avioane F-15 israeliene, oferind publicității și imagini foto.
Today (Sunday), Israeli Air Force F-15 fighter jets escorted two American B-52 bombers through Israeli airspace.
— Israel Defense Forces (@IDF) March 7, 2021
This flight is part of the joint strategic cooperation with US forces, which is pivotal in maintaining the security of Israeli and Middle Eastern skies. pic.twitter.com/CViOa3LvBT
Este cel de-al șaptelea zbor de acest fel al unor bombardiere americane efectuat în ultimele patru luni în proximitatea frontierelor iraniene.
Potrivit datelor din sursele publice, cele două bombardiere B-52H aparțin Aripii 5 Bombadament de la Baza Aeriană Mainot din statul Dakota de Nord. Acestea au efectuat un transfer transatlantic peste Strâmtoarea Gibraltar, Marea Mediterană, Israel, Iordania și Arabia Saudită, până deasupra Golfului Persic, la sud de granița iraniană.
Zborul de mai multe ore al bombardierelor peste Oceanul Atlantic și până în Orientul Apropiat a fost asigurat de avioane-cisternă ale Forțelor Aeriene ale SUA de tip KC-135R și KC-10A. În timpul zborului deasupra Orientului Apropiat, avioanele B-52H au fost escortate de avioane de vânătoare F-16.
Misiuni similare au fost efectuate de către perechi formate din câte două avioane B-52H pe 07, 17 și 27 ianuarie, precum și pe 03 și 30 decembrie, precum și pe 21 noiembrie anul trecut. Zborurile au fost confirmate oficial de Comandamentul Central al Forțelor Armate ale SUA.
Comentariul autorului: Zborul bombardierelor americane din 07 martie a fost confirmat și de sursele rusești și italiene de monitorizare a aviației de pe Twitter. Din postările acestora rezultă faptul că cele două aeronave au avut numerele de înregistrare 60-0012 și 61-0039. Unul dintre acestea a întrebuințat în mod cert indicativul radio GRIM11, iar cel de-al doilea, probabil, indicativul GRIM12.
Prima realimentare în aer, a avut loc înainte de ieșirea în Oceanul Atlantic de pe teritoriul american, de la un avion-cisternă cu numărul de înregistrare 79-0434. A doua realimentare a fost efectuată la intrarea în Marea Mediterană, după traversarea Strâmtorii Gibraltar. Pentru efectuarea acestei proceduri, au fost întrebuințate avioanele-cisternă cu numerele de înregistrare 58-0113 și 60-0344, care au decolat de la Baza Aeriană Mildenhall din Marea Britanie. Avionul-cisternă cu numărul de înregistrare 60-0344 a folosit indicativul radio QID869.
Probabil, la întoarcerea bombardierelor B-52H către teritoriul american a fost folosită aceeași procedură, fiind realizate alte două realimentări în aer.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News