Mai mulți bloggeri francezi au declarat public că au primit, ultimele zile, mai multe e-mail-uri de la o persoană care pretindea că lucrează pentru o firmă de marketing numită Fazze. E-mail-urile, dintre care unele au fost analizat de The Wall Street Journal, făceau trimitere la posibilitatea de a plăti sume de bani bloggerilor francezi care vor să realizeze materiale video pentru a le încărca pe YouTube, Instagram și alte platforme de socializare.
Potrivit sursei citate, materialele video trebuiau să aibă o notă critică – să discrediteze mai mult – asupra vaccinul dezvoltat de Pfizer și BioNTech, care a fost cel mai utilizat vaccin în Franţa.
Un blogger a declarat pentru televiziunea franceză că i s-au oferit 2.050 de euro (aproximativ 2.500 de dolari) pentru un videoclip.
Direcţiile franceze de contraspionaj suspectează că în spatele acestei campanii s-ar afla, deoarece acesta campanie de dezinformare este destul de similară cu cea pe care „Agenția de Cercetare a Internetului“ – cunoscută drept ”fabrica de troli” – a derulat-o în 2016 pentru a interveni în campania electorală pentru alegerile prezidențiale din SUA. Oficialii occidentali au declarat că aceste operațiuni reprezintă o încercare a Kremlinului de a submina încrederea publicului în instituțiile occidentale.
Kremlinul nu a răspuns acuzaţiilor care vin din partea Franţei, dar toată lumea se aşteaptă să nege, deoarece, anterior, a respins acuzațiile că Rusia a recurs la campanii de dezinformare împotriva vaccinurilor occidentale și a negat orice implicare în alegerile din SUA.
Compania de marketing Fazze le-a cerut bloggerilor să transmită afirmații false că rata mortalității în rândul persoanelor care primesc vaccinul Pfizer este de trei ori mai mare decât cele care primesc vaccinul AstraZeneca.
Léo Grasset, un blogger francez, a declarat că a primit e-mail-uri de la un angajat Fazze pe nume ’’Anton’’, care i-a trimis o listă cu aspecte pe care acesta trebuie să le abordeze în articolele sale.
Grasset precizează că toate informaţiile primite pe e-mail erau scrise în engleză, dar cu foarte multe greşeli.
Grasset a răspuns e-mail-ului, întrebând cine sponsorizează campania. Iar răspunsul pe care l-a primit de la aşa zisul ’’Aton’’ a fost: „Clientul preferă să rămână anonim”.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News