Costul tuturor pieselor care au "dispărut" timp de cinci ani sau mai mult (cel puțin din 2018) este estimat de Oficiul pentru Responsabilitate Guvernamentală (GAO) din SUA la nu mai puțin de 85 de milioane de dolari. Printre acestea, în special, se numără 2,1 milioane de dolari care au fost "pierdute" în ultimele trei luni ale anului 2019.
Motivul pentru care Departamentul american al Apărării (DoD) și compania Lockheed Martin au pierdut atât de multe piese de schimb tine de faptul că Statele Unite nu dispun în prezent de un sistem pentru a ține evidența întregului stoc de piese de schimb pentru avioanele F-35.
Cu alte cuvinte, oficialii pur și simplu nu știu câte piese de schimb sunt în stoc, unde se află și cât valorează acestea.
În același timp, Pentagonul și Lockheed Martin, principalul contractor al avionului de luptă F-35, nu pot găsi o soluție comună la problema clasificării pieselor de schimb, ceea ce, la rândul său, nu permite crearea unui sistem unificat eficient și fiabil de urmărire a pieselor de schimb.
Cu toate acestea, într-un răspuns oferit publicației Defense News, compania Lockheed Martin a precizat că numărul de piese de schimb listate ca fiind pierdute în raport acoperă ultimii două zeci de ani de când programul F-35 este activ și că în prezent "gestionează stocurile de piese de schimb pentru F-35 în conformitate cu termenii programului".
Lockheed Martin a declarat că lucrează cu ''Biroul pentru Programul Comun F-35'' și cu ''Agenția de Gestionare a Contractelor de Apărare'' pentru a se asigura că au documentația necesară pentru a susține eliminarea componentelor pe care personalul le-a considerat "în exces, învechite sau inutilizabile".
Biroul de program al F-35 a declarat într-un e-mail către Defense News că a fost de acord, de asemenea, cu recomandările GAO privind modalitățile de îmbunătățire a gestionarii şocurilor de piese de schimb - dar a spus că ştie ,,unde se află marea majoritate a pieselor de schimb F-35 în lanțul de aprovizionare global".
În același timp, Biroul pentru Programul F-35 a precizat că, deși este de acord că metodele de urmărire a pieselor de schimb ar putea fi îmbunătățite, subliniază că știe "unde se află majoritatea pieselor de schimb pentru F-35" și că marjă de eroare este în prezent de aproximativ 1%, deși normele cer o precizie de 95%, astfel că eroarea poate fi de până la 5%.
Problemele legate de urmărirea stocurilor existente și de "transportul" pieselor de schimb sunt legate și de faptul că, în urmă cu mai bine de un deceniu, Departamentul american al Apărării (DoD) a decis să își schimbe politica în ceea ce privește ce ar trebui să aparțină cui - de exemplu, în 2012, a apărut un memorandum potrivit căruia piesele de schimb pentru F-35 aparțineau direct guvernului american până când erau instalate pe aeronavă.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News