„Scopul principal este să le tai rușilor podul pe uscat (coridorul ce leagă Crimeea de Donbas). Odată ce vom reuși acest lucru, inamicul va avea probleme și nu va mai exista nicio modalitate de a se retrage din regiunea Herson în Crimeea. Și apoi pentru a menține apărarea în Crimeea. Menținerea Crimeeei nu va fi grea, ci foarte grea.
Practic este o capcană pentru șoareci, vor fi probleme logistice uriașe. Este doar o chestiune de timp până să se întâmple asta”, a spus expertul militar Pavlo Narojnîi, într-un interviu acordat Unian.
Tokmak, localitatea super-fortificată de ruși, va fi ocolită
Potrivit acestuia, tocmai pentru a tăia rușilor podul pe uscat, soldații ucraineni vor ataca în două direcții - pe Melitopol și Mariupol, care sunt noduri logistice importante pentru ruși.
„Sunt două direcții principale. Prima este Robotîne, asta înseamnă străpungerea liniilor de apărare, ocolirea localității Tokmak, pentru că sunt mai mult decât sigur că nimeni nu-l va ataca, și ajungerea la Melitopol - un hub logistic. A doua direcție a ofensivei este Staromajorske, districtul Volnovaskyi - pentru a ajunge la Mariupol în același mod și va fi o lovitură uriașă pentru logistica inamicului”, crede Narojnîi.
S-ar părea că e imposibil, întrucât Melitopol se află la aproximativ 80 de kilometri de Robotîne.
Totuși, pentru ca armata ucraineană să întrerupă logistica rusă în sudul Ucrainei și să rupă coridorul de uscat către Crimeea, va trebui să avanseze încă 10-15 kilometri, crede Jan Kallberg, cercetător senior la Centrul de Analiză a Politicii Europene, într-un comentariu pentru ABC. ”Nu trebuie să ajungi până la Melitopol pentru a avea un impact semnificativ asupra capacităților Rusiei”.
Potrivit acestuia, dacă armata ucraineană se poate deplasa încă 10-15 km la sud de Robotîne - satul deja eliberat din Zaporojie - acest lucru poate fi suficient pentru a perturba liniile logistice extrem de importante ale rușilor din sud și va începe să afecteze securitatea Crimeei ocupate.
Șansele unei străpungeri - ”Dacă mă întrebați acum două săptămâni, aș fi fost mai pesimist”
”Nu trebuie să ajungeți pe țărmurile Mării Azov pentru ca logistica să înceapă să se prăbușească pe partea rusă”, spune expertul Kalberg, menționând că o pondere semnificativă a logisticii din spate rusești nu se bazează pe unități de transport militare, ci pe transportul comercial obișnuit, cu camioane civile de mare capacitate.
„Dacă se trezesc sub amenințarea bombardării continue cu artilerie a autostrăzilor și punctelor de control, vor începe să se retragă”, spune Kalberg.
Unian citează și declarațiile pentru The Economist ale lui Trent Maul, director de analiză al agenției de informații militare americane (DIA).Trent Maul subliniază că succesele recente ale Ucrainei sunt „semnificative” și că oferă forțelor de apărare „o oportunitate realistă” de a străbate liniile de apărare ale Rusiei rămase. Oficialul estimează probabilitatea unei breșe până la sfârșitul anului la 40-50%.
„Dacă am avea această conversație acum două săptămâni, aș fi fost mai pesimist. Breșa lor pe a doua linie este de fapt destul de semnificativă”, spune Maul. Cu toate acestea, el a avertizat că avansul ucrainean va fi în curând complicat de muniția limitată și de vremea care se va înrăutăți.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News