Pe parcursul programului de modernizare Block 4 al F-35, care a început oficial în 2018, Pentagonul va actualiza continuu componentele hardware-ul și software-ul ale avionului produs de Lockheed Martin, adăugând noi capacități acestei aeronave.
Raportul realizat de GAO şi citat de publicaţia Defence News, precizează că din cauza unor provocărilor apărute în procesul de dezvoltare și testare a unora dintre aceste noi tehnologii, precum și a întârzierilor continue ale programului F-35, cea mai recentă estimare a Departamentului Apărării SUA, realizată in anul 2020, arată că programul de modernizare Block 4 este estimată să ajungă la aproximativ 14,4 miliarde de dolari, a spus GAO .
Între timp, efortul de modernizare - care inițial era de așteptat să se încheie în 2026 - este programat să se încheie acum cu un an mai târziu, deși GAO a menționat că programul se bazează pe estimări formulate la începutul implementării programului de modernizare Block 4 al F-35 și nu pe cele al lui Lockheed.
Prin urmare, este posibil ca data de finalizare programată pentru 2027 să nu poată fi atinsă, a precizat raportul GAO.
GAO a enumerat o serie de motive pentru creșterea costurilor cu modernizarea la 1,9 miliarde de dolari. O creștere a costurilor pentru testele de zbor - 705 milioane USD; costurile generale și administrative au crescut cu 471 milioane dolari; iar costul unui nou laborator - a adăugat alte 336 milioane dolari. Un pachet de actualizări aduse sistemului Technology Refresh 3, a înregistrat o creștere a costurilor cu 296 milioane USD.
Vestea creșterii costurilor vine la câteva săptămâni după ce generalului american Charles Q. Brown Jr, Șeful Statului Major al Forțelor Aeriene ale SUA, a recunoscut că US Air Force efectuează un studiu pentru a vedea dacă ar trebui să cumpere mai puține avioane F-35 şi să găsească un înlocuitor pentru acestea. În prezent, Forțele Aeriene SUA sunt cel mai mare client al programului F-35, cu 1.763 F-35A.
Pentagonul a emis anterior o estimare a costurilor pe șapte ani pentru programul Block 4, susținând în 2018 că programul va costa 10,6 miliarde de dolari până în anul fiscal 2024. Departamentul nu a furnizat date privind costurile cu Block 4 pentru anul fiscal 2025 sau 2026, dată la care este estimată finalizarea acestui programa de modernizare a avioanelor F-35.
F-35, motiv de disensiune în SUA. Sac fără fund sau cel mai performant avion din lume?
Politicianul democrat s-a referit la F-35, precizând, la câteva zile după ce US Air Force au anunțat că sunt deschise pentru opțiuni privind noi aeronave, că ar dori să oprească finanțarea programului pe care îl consideră un fel de sac fără fund, referindu-se la „aruncarea banilor”.
Mai exact, Adam Smith a făcut referire la costul ridicat al F-35, precizând că SUA nu trebuie să se bazeze pe acest program în următoarele trei decenii, solicitând să se caute alte alternative.
Democratul a mai anunțat că problema va fi abordată de Congres. Afirmațiile sale au stârnit însă critici din partea celor care consideră F-35, avionul de generația a V-a dezvoltat de SUA și aliații săi, unul din cele mai performante avioane din lume.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News