Compania a subliniat că aceste distrugătoare Aegis coreene sunt echivalente ca mărime și performanță cu cele din clasa Arleigh Burke ale Marinei SUA. Acest anunț vine în contextul în care Statele Unite se confruntă cu limitări structurale în sectorul construcțiilor navale naționale, unde numărul șantierelor navale a scăzut de la peste 400 la mai puțin de 30.
Sistemul de luptă Aegis este un sistem integrat de arme navale dezvoltat de compania Lockheed Martin pentru a fi utilizat pe navele de luptă de suprafață ale Marinei SUA și ale aliaților. Sistemul este axat pe radarul pasiv AN/SPY-1 cu scanare electronică, sistemul de control al focului MK 99, sistemul de control al armelor și suita de comandă și decizie. Actualizări precum MMSP (Multi-Mission Signal Processor), software-ul Aegis Baseline 9 și 10 și radarul AN/SPY-6 au extins capacitatea acestuia de a intercepta amenințări mai complexe, inclusiv rachete hipersonice.
Compania Hyundai Heavy Industries din Coreea de Sud se poziționează ca un partener strategic al SUA în domeniul construcțiilor de nave militar, pe măsură ce americanii încearcă să sporească producția de nave ca răspuns la expansiunea maritimă a Chinei.
Până în prezent, HHI rămâne singura companie sud-coreeană capabilă să proiecteze și să construiască distrugătoare Aegis. A construit cinci din cele șase astfel de nave achiziționate de marina sud-coreeană, inclusiv prima, Sejong cel Mare. Este, de asemenea, singurul șantier naval național cu o echipă dedicată integrării sistemului de luptă, capabilă să încorporeze și să testeze sistemul de luptă Aegis, una dintre cele mai complexe și critice componente ale navelor de război moderne.
Mai mult de 250 de ingineri de la HHI sunt calificați să proiecteze și să construiască distrugătoare Aegis cu niveluri de performanță egale cu cele construite în SUA. Compania susține că Coreea de Sud poate construi distrugătoare Aegis cu aceleași capacități ca și clasa Arleigh Burke a Marinei SUA la un cost mai competitiv și în două treimi din timpul necesar șantierelor navale americane. Această declarație coincide cu discursul din ce în ce mai răspândit în cercurile americane din domeniul apărării cu privire la valorificarea capacităților de construcție navală ale aliaților în contextul declinului capacității bazei naționale de construcție navală.
Hyundai Heavy Industries said that it can build five Aegis destroyers for the US per year and is ready to expand. It also said that it can provide one ship per year to the US using its current spare dock, and that it has more room and cost-effectiveness than its competitors… pic.twitter.com/y0MvJqCLOr
— ハク Mason (@mason_8718) April 3, 2025
Posibila deschidere a pieței americane de construcții navale militare - protejată de mult timp de legile privind securitatea națională și de Jones Act - ar putea crea oportunități semnificative pentru șantierele navale străine. Deși menite să protejeze securitatea națională și să mențină o industrie solidă a construcțiilor navale, aceste legi au contribuit, de asemenea, la creșterea costurilor de construcție și la limitarea capacității de producție. În timp, acest lucru a dus la o scădere a numărului de șantiere navale operaționale și la o reducere a forței de muncă, forța de muncă din marina comercială scăzând de la aproximativ 50 000 în 1960 la mai puțin de 10 000 în prezent.
Conform unui raport al agenției coreene de promovare a comerțului, KOTRA, Marina SUA intenționează să achiziționeze 364 de nave în următoarele trei decenii, ceea ce necesită o rată anuală de construcție de 12 nave.
Principala rațiune a acestei extinderi este menținerea parității sau depășirea Marinei Armatei Populare de Eliberare a Chinei (PLAN), care crește rapid atât în ceea ce privește dimensiunea, cât și capacitatea tehnologică. Experții militari estimează că Marina chineza ar putea dispune de mai mult de 400 de nave de luptă de suprafață moderne înainte de 2030, punând la încercare supremația actuală a Marinei Statelor Unite.
În ultimii ani, Marina SUA s-a confruntat cu dificultăți în atingerea obiectivelor sale în materie de construcții navale, cu întârzieri semnificative și depășiri ale costurilor în cadrul programelor majore. De exemplu, construcția submarinelor din clasa Virginia a înregistrat întârzieri de doi până la trei ani, iar programul fregatelor din clasa Constellation are o întârziere de cinci ani. Aceste probleme au fost exacerbate de lipsa forței de muncă, de ineficiența birocratică și de o cultură a aversiunii față de risc în cadrul Marinei.
Ca urmare, capacitatea de construcție navală a Marinei SUA s-a diminuat, producția atingând cel mai scăzut nivel din ultimii 25 de ani - ceea ce a generat îngrijorări cu privire la capacitatea acesteia de a menține nivelul de pregătire și de a concura cu alte națiuni, în special China.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News