DAPA a spus că faza de proiectare a aeronavei a fost finalizată, permițând proiectului KF-X / IF-X, denumire care reprezintă coreeanul Fighter eXperimental / Indonesian Fighter eXperimental, să treacă la următoarea fază: construcția prototipului.
Dezvoltarea aeronavelor multirol cu un singur loc, cu două motoare, a început în ianuarie 2016, proiectul preliminar al KF-X fiind finalizat în iunie 2018. Lucrările de producție la primul prototip au început în februarie 2018, KAI anunțând la acea vreme că a început să fabrice corpul aeronavei.
Programul de dezvoltare KF-X are în vedere producerea a șase prototipuri, urmate de patru ani de încercări și finalizarea dezvoltării acestuia până la jumătatea anului 2026. Producția în serie a aeronavei este programată în perioada 2026-32, cu 120 de unități inițiale destinate să înlocuiască flota îmbătrânită de avioane F-4E Phantom și F-5E Tiger II ale Forțelor Aeriene ale Republicii Coreea (RoKAF).
Se preconizează că producția totală va depăși 350 de unități, inclusiv o cotă pentru export.
În prezent, Indonezia își renegociează implicarea în program, deși Jakarta rămâne angajată să-și onoreze obligațiile de plată stabilite prin acordul financiar din 2015.
În baza acestui acord inițial, care este acum supus renegocierii, Indonezia s-a angajat să plătească 20% din costurile totale de dezvoltare, care sunt estimate la aproximativ 8 miliarde de dolari. Guvernul sud-coreean va plăti 60% din programul de dezvoltare, compania KAI, contractant principal, va acoperi diferența de 20%.
Partenerul companiei KAI în proiect este societatea PT Dirgantara din Indonezia.
Vezi și: Coreea de Sud: Primele F-35 comandate de Seul au ajuns în țară
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News