Declaraţia sa vine după surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat miercuri pentru Reuters că Thyssenkrupp AG explorează câteva opţiuni strategice pentru divizia sa de nave militare, inclusiv combinarea cu grupul italian Fincantieri sau crearea unui campion naţional cu alte firme germane.
Discuţiile sunt menite să creeze economii de scară la divizie - Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) - care construieşte submarine şi nave de suprafaţă şi operează într-un sector extrem de fragmentat, influenţat de deciziile politice, adaugă sursele.
Maestrini a precizat că actualele discuţii cu Thysenkrupp sunt limitate la submarine şi a adăugat că această cooperare reprezintă "o oportunitate solidă pentru a discuta despre viitoare scenarii de consolidare europeană".
,,Jucătorii din Europa nu au masa critică adecvată pentru a concura cu marile rivale internaţionale şi pentru a obţine reducerile de costuri necesare pentru exporturi competitive", a declarat şeful Fincantieri, unul dintre printre cei mai mari constructori de nave din lume, potrivt Agerpres.
Ca parte a analizării opţiunilor strategice, conglomeratul german este în discuţii cu Fincantieri pentru crearea unei societăţi mixte care ar crea un gigant, cu vânzări combinate de 3,4 miliarde de euro, susţin sursele.
Conform acestui scenariu, Fincantieri, al cărui acţionar majoritar este Guvernul italian, va veni cu activităţile sale din domeniul apărării, care au reprezentat 1,6 miliarde de euro din vânzările din 2019.
Reprezentanţii Thyssenkrupp nu au dorit să comenteze informaţia, în timp ce un purtător de cuvânt al Fincantieri a declarat: "Consolidarea în industria europeană de apărare rămâne dezirabilă, iar cooperarea pe termen lung cu industria navală germană pentru a construi submarine reprezintă o oportunitate concretă pentru a discuta de viitoare scenarii privind consolidarea".
De asemenea, Thyssenkrupp este în discuţii preliminare pentru o fuziune între divizia sa TKMS cu rivale mai mici din Germania - Luerssen şi German Naval Yards (GNYK), pentru a crea un campion naţional, într-o încercare de a păstra în ţară tehnologia critică din domeniul apărării şi pentru a salva locurile de muncă, susţin sursele.
Reprezentanţii GNYK nu au dorit să comenteze informaţia, în timp ce un purtător de cuvânt al Luerssen a reiterat declaraţiile anterioară că o consolidare este oportună şi reprezintă o cerinţă pentru întărirea competitivităţii internaţionale.
De asemenea, Thyssenkrupp ar putea decide să-şi păstreze divizia, care în ultimul an fiscal a generat vânzări de 1,8 miliarde de euro, şi să o dezvolte u resurse proprii, adaugă sursele.
În România, Fincantieri deţine şantierele Vard Tulcea şi Brăila. Grupul ThyssenKrupp este prezent şi în România prin toate cele cinci divizii ale sale, respectiv metalurgie, auto, ascensoare, bunuri industriale şi servicii.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News