Botezat FC-20E, designul este o configurație asemănătoare cu J-10C, a treia modernizare majoră a aeronavei.
Fotografiile care prezentau varianta J-10C și care au circulat pe site-urile aviației chineze în octombrie au arătat aeronava, care încă se mai află în teste, este aproape de a intra în producție de serie.
Acesta diferă considerabil față de varianta J-10A, mai ales prin motorul său. Loturile inițiale de avioane J-10, din seria AL-31FN 3 fabricată de Salyut, este un derivat al motorului instalat pe Sukhoi Su-27 și Su-30MKK achiziționat de China.
Montarea pe J-10A a noii variante de motor AL-31F a necesitat echipa de proiectare a fabricii Salyut să găsească soluții pentru a roti cutia de viteze și pachetul de accesorii pe partea din spate a motorului. De asemenea priza de aer a aeronavei a trebuit să fie, de asemenea, o formă pătrată ca cea pentru Su-27.
În schimb, se pare că varianta celei de a treia modernizări - J-10C este alimentat cu motorul Wo Shan (WS), fabricat în China după motorul J-10A și dispune de o intrare de aer de tip deviat, în formă dreptunghiulară. Echipa de proiectare CAC a prezentat și o altă modificare care constă într-o duză de control a vectorului de tracțiune asimetric (TVC) și o duză modificată care ar trebui să reducă amprenta radar. O aeronavă J-10C în această configurație a zburat în cadrul Salonului Aerian din China care a avut loc în noiembrie 2018 la Zhuhai.
J-10C este echipat cu un radar activ cu scanare electronică (AESA), o nouă avionică și module electronice de război (EW).
Vezi și: Rusia și China 'atacă' programele SUA F-22 Raptor și F-35
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News