Publicitate
Lichidarea companiei a avut loc după ce încercările de a găsi un sponsor financiar pentru a obține aproximativ 20 de milioane de lire sterline (26 de milioane de dolari) în fonduri suplimentare au eșuat.
Colapsul are implicații semnificative pentru programul HVX (Hypersonic Air Vehicle Experimental) al Regatului Unit, în cadrul căruia Reaction Engines a jucat un rol central.
Compania a făcut parte integrantă din cadrul de dezvoltare a tehnologiilor și capacităților hipersonice (HTCDF), în valoare de 1 miliard de lire sterline, care are ca scop livrarea primei rachete hipersonice din Regatul Unit.
În urma unor negocieri îndelungate în vederea obținerii de sprijin financiar, inclusiv o ofertă nereușită de 20 de milioane de lire sterline din partea Fondului de dezvoltare strategică al Emiratelor Arabe Unite, Reaction Engines a intrat în procedură de insolvență, iar PricewaterhouseCoopers (PwC) se ocupă acum de proceduri.
Analiștii sunt îngrijorați de faptul că retragerea Reaction Engines ar putea împiedica ambițiile hipersonice ale Regatului Unit, având în vedere expertiza de nișă necesară în acest domeniu.
Pe lângă sprijinirea unor programe militare, compania a dezvoltat, de asemenea, tehnologia motorului SABRE cu finanțare de la Agenția Spațială Britanică.
Cu toate acestea, situația dezvoltării armelor hipersonice în Statele Unite se confruntă cu noi provocări din cauza testului eșuat al rachetei AGM-183 în martie 2013.
În prezent, finanțarea programului ARRW este suspendată până în 2025, iar în această perioadă, U.S. Air Force și principalele companii implicate în dezvoltarea rachetei trebuie să decidă cu privire la noile investiții pe ce le fac în acest program și la dezvoltarea sa ulterioară.
Reprezentanții Forțelor Aeriene ale SUA au declarat că testul rachetei a contribuit la schimbarea percepției asupra armelor hipersonice și la utilizarea noilor tehnologii în noul proiect de rachete hipersonice de croazieră.
Programul ARRW de dezvoltare a rachetei hipersonice AGM-183 a fost acum închis.
Lockheed Martin a adaptat racheta hipersonică Mako la majoritatea avioanelor de luptă americane și a dezvăluit unii dintre parametrii săi.
Noua rachetă, cu o lungime de 3,6 metri și un diametru de 33 cm, cântărește aproximativ 590 de kilograme. Este suficient de compactă pentru a fi integrată în compartimentele interne de arme ale avioanelor de luptă de generația a V-a F-22 și F-35. Acestea din urmă pot transporta până la 6 rachete de acest tip.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News