Coliziunea navei USS Fitzgerald cu ACX Crystal, un vas care transporta containere în largul coastelor Japoniei, a făcut victime și a produs mari pagube materiale. Șapte marinari au murit în urma accidentului din 17 iunie 2017. Accidentul s-a produs la circa 70 de mile de Tokyo.
Procurorul Marinei SUA i-a acuzat pe Lt. Irian Woodley și pe Lt. Natalie Combs, că nu au utilizat toate facilitățile tehnice disponibile și nu au comunicat cu comanda navei, pentru evitarea coliziunii. Astfel, la o eroare tehnică s-a adăugat eroarea umană, odată ce ofițerii de cart nu au încercat să repare defecțiunea și nici nu au anunțat problema.
"Imaginați-vă nava Crystal, de 29.000 tdw, apărând brusc pe ecranul radar," a spus procurorul militar judecătorului care va decide dacă acest caz va fi înaintat Curții Marțiale. "Nu a fost o comunicare greșită, a lipsit orice comunicare", a adăugat procurorul, potrivit Military.com.
Apărarea susține că ofițerii acuzați sunt buni profesioniști, dar aparatura nu a funcționat. Atât sistemul radar, cât și Sistemul de Avertizare Automată erau într-o stare de uzură avansată, astfel încât multe nave din jurul USS Fitzgerald nu apăreau pe ecrane. Problema era una sistemică, iar nava ar fi trebuit retrasă din serviciu până la efectuarea reparațiilor, a spus avocatul apărării. Vina este a Marinei, nu a unui ofițer sau a unui comandant, a adăugat acesta.
Dacă acest caz va ajunge în fața Curții Marțiale, ofițerii vor fi acuzați de omor din neglijență și daune materiale produse din neglijență. O decizie va fi luată în următoarele două săptămâni.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News