Incidentul a avut loc în Mediterană și a fost confirmat de Marina franceză.
Forțele Navale Franceze au precizat că în cursul zilei de ieri portavionul Charles de Gaulle a intrat în coliziune cu un velier sub pavilion polonez. Din fericire nu au existat victime, dar ambarcațiunea civilă a ieșit foarte „șifonată” din coliziune.
Potrivit Naval News, care citează Marina franceză, portavionul se afla într-o misiune de antrenament. Se pare că sistemele navei au detectat cu mare întârziere velierul polonez. În ciuda faptului că Charles de Gaulle a efectuat manevre de urgență pentru a evita ambarcațiunea civilă, în absența unei reacții și din partea velierului, cele două nave s-au ciocnit. Incidentul a avut loc dimineața la ora 7:30.
După coliziune echipajul portavionului a luat contact cu velierul și a întreprins o operațiune de salvare. Din fericire nimeni nu a fost rănit. În ambarcațiunea civilă se afla o singură persoană iar nava nu a luat apă după coliziune. Catargul navei a fost însă distrus.
Marina franceză a demarat o anchetă pentru a stabili cu exactitate cum portavionul Charles de Gaulle a lovit nava civilă.
[#CommuniquéDePresse] Collision entre le porte-avions Charles de Gaulle et un voilier au large des approches toulonnaises
— Préfecture maritime de la Méditerranée (@Premarmed) November 12, 2021
Lire le CP ???? https://t.co/7ht9zMkSqW pic.twitter.com/PAHSr38diG
Coliziune dintre portavionul francez Charles de Gaulle și o navă civilă ridică semne de întrebare
Publicația franceză de specialitate Opex360 a analizat și ea incidentul. Sursa citată precizează că în momentul coliziunii condițiile meteo erau nefavorabile iar marea foarte agitată. În orice caz, scriu francezii, incidentul din Mediterană ridică semne mari de întrebare în legătură cu sistemele navei de război franceze.
Pentru că, în ciuda faptului că în Mediterană la momentul impactului condițiile de navigare erau dificile, detectarea cu întârziere a unei ambarcațiuni cu pânze de către un portavion nu e normală. Francezii de la Opex360 se întreabă ce s-ar fi întâmplat în cazul în care în locul navei civile s-ar fi aflat o ambarcațiune cu intenții ostile.
Portavionul Charles de Gaulle e dotat cu sisteme optoelectronice moderne. Pe portavion e integrat sistemul Artemis, dezvoltat de Thales, care folosește trei unități de senzori montate pe o suprastructură de catarg sau punte pentru a detecta eficient.
Ancheta demarată de Marina franceză ar trebui să clarifice cele întâmplate.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News