''Din anii 1950, industria elicopterelor din China a produs peste 60 de tipuri de elicoptere, bazate pe 12 platforme. Odată cu dezvoltarea elicopterului utilitar Z-20, China este capabilă să dezvolte și să producă în mod independent elicoptere de generația a patra”, a declarat șeful Institutului de cercetare și dezvoltare a elicopterelor din China, Xu Jianhua, pentru publicația chineză de stat Global Times
Acest lucru înseamnă că China a stabilit o familie completă de elicoptere ușoare, mijlocii și mari dezvoltate pe plan intern, care au jucat roluri importante în modernizarea apărării naționale și a dezvoltării economice, a mai precizat Xu.
Ca următor pas, China trebuie să dezvolte un elicopter de 40 de tone pentru transportul greu, după cum a susținut Deng Jinghui, proiectantul șef al institutului menționat. “Pasionații de aviație din China așteaptă cu nerăbdare propriul elicopter greu al Chinei, precum Mi-26 din Rusia”, a declarat Deng, care a precizat că China dorește să facă un salt tehnologic de la generația a patra la modelele de generația a cincea, prin dezvoltarea elicopterelor de mare viteză.
Statele Unite și țările europene fac progrese în proiectele lor de elicopter de mare viteză, cum ar fi elicopterul Defiant X cu rotorul rigid coaxial dezvoltat în comun de companiile americane Sikorsky și Boeing. Acest elicopter poate zbura cu viteze mai mari de 400 de kilometri pe oră, mult mai rapid decât modelele actuale.
“Viitoarele elicoptere din China ar putea integra, de asemenea, tehnologii înalte, inclusiv AI (inteligență artificială), IoT (Internetul obiectelor), comunicații 5G, energie nouă și materiale noi. De exemplu, inteligența artificială ar putea fi aplicată în îmbunătățirea înțelegerii situației, asistență în luarea deciziilor, interacțiune inteligentă pilot-elicopter, cabine de pilotaj inteligente, pilot automat, limite de protecție, ajustări inteligente ale rotorului pentru reducerea zgomotului și trepte de aterizare inteligente”, a precizat Deng.
Reprezentanții chinezi consideră că viitoarele elicoptere s-ar putea bucura de schimbări drastice de proiectare, care vor lăsa în urmă actualul design convențional al elicopterelor. Aceste noi concepte ar putea include aeronave propulsate de rotoare electrice, care pot comuta între zbor, navigare la suprafața apei și navigare sub apă, sau sisteme cu rotoare proiectate pe module ușor detașabile, configurabile conform nevoilor diferitelor misiuni.
Potrivit Global Times, China nu se așteaptă să obțină tehnologii avansate din alte țări, inovația fiind tema principală a acestui proiect ambițios. „Am rezolvat aproape toate problemele care ne-au stat în putință, iar ceea ce rămâne sunt provocări serioase ce ne impun să lucrăm din greu”, a concluzionat Deng.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News