Avioanele de luptă Chengdu J-7, o copie a avionului de vânătoare sovietic MiG-21F-13, cu motoare chinezești WP-7, care, la rândul lor sunt proiectate sub licența cumpărată a motorului sovietic R-11F-300.
În 1961, guvernul chinez a obținut o licență de la URSS pentru fabricarea acestei aeronave. Pe 17 ianuarie 1966, J-7 a efectuat primul zbor, iar în 1967 a fost intrat în serviciul PLA. Aeronava a fost îmbunătățită continuu cu tehnologii mai noi și a fost în producție până în 2013.
J-7. Un MiG21, dar (spun chinezii) mai bun
O modificare majoră făcută de inginerii chineze a fost efectuată pentru a îmbunătăți stocarea combustibilului, pentru a face aeronava mai stabilă.
MiG-21 transportă cea mai mare parte a combustibilului în partea frontală a fuzelajului, ceea ce face ca centrul de greutate să se schimbe și să devină instabil după aproximativ 45 de minute de funcționare. J-7 are rezervoare de combustibil reproiectate și rezervoare detașabile mai mari pentru a menține un centru de greutate mai stabil și, prin urmare, o stabilitate statică longitudinală mai bună.
În 1987 a fost lansat J-7E. Era cu aproximativ 45% mai manevrabil, iar performanța sa la decolare și aterizare a fost mult crescută.
În ultimii ani, avioanele de luptă J-7 au fost produse exclusiv pentru export. Potrivit unui raport al Global Times, eliminarea treptată a avioanelor Chengdu J-7 se datorează înlocuirii lor cu avioane de vânătoare J-10C cu un singur motor, mai moderne și mai rapide, care se adaugă avioanelor cu două motoare din linia J-11 și J-16.
Pe lângă China, avioanele de luptă J-7 sunt în prezent în serviciu cu alte 11 țări: Bangladesh, Egipt, Zimbabwe, Coreea de Nord, Iran, Myanmar, Namibia, Nigeria, Pakistan, Tanzania și Sri Lanka.
Potrivit unui raport din 2016, Forțele Aeriene PLA erau înarmate cu aproximativ 500 de avioane J-7, disponibile în diferite modificări, inclusiv cele de antrenament, care sunt treptat scoase din serviciu.
Military Watch subliniază că forțele aeriene ale Chinei primesc anual mai multe avioane noi de luptă decât orice altă țară.
Aeronavă J-20
Datele din bazele de date deschise sugerează că ratele anuale de producție ale J-16 și J-20 s-au dublat probabil în ultimii trei ani.
Pentru J-20, datele din baza de date Military Balance+ arată că sunt în serviciu cel puțin 150 dintre aceste avioane, considerate a fi de generația a cincea. Dacă producția J-20 continuă în ritmul actual, până la sfârșitul anului 2023 China va avea mai multe J-20 decât aeronavele F-22 Raptor deținute de Forțele Aeriene ale SUA.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News