Articolul are la bază un reportaj TV difuzat cu o zi înainte de CCTV-7, în care se arată că aeronavele de misiune specială Y-9 vor „permite armatei chineze să identifice fiecare mișcare ostilă și chiar să saboteze comunicațiile inamice”.
În articolul din Global Times se afirmă că a fost creată o linie la instalația de fabricație SAIC din Hanzhong, fiecare aeronavă trecând prin cinci stații de asamblare înainte ca aeronava finalizată. În articol se mai precizează că acest proces permite o creștere de 30% a producției.
Designul aeronavei este derivat din Antonov An-12, - avioane care au fost cumpărate de China din Uniunea Sovietică în anii '60 - și a fost produs ca Shaanxi Y-8 de la începutul anilor '70. Producția unei versiuni modernizate Y-9, a început în jurul anului 2010, avioanele intrând în serviciu în 2012.
Varianta de bază a modelului Y-9 este utilizată ca avion de transport tactic și poate transporta aproximativ 20 de tone de marfă sau aproximativ 100 de parașutiști. Aproximativ o treime din aeronavele Y-9 folosite în prezent sunt construite în această configurație de bază.
Același model de aeronavă Y-8 / Y-9 a fost folosit și pentru dezvoltarea mai multor variante de „aeronave cu misiune specială”, seria Gao Xing / New High, care include avertizare și control precoce (AEW & C), patrulă maritimă antisubmarină, aeronave (MPA), informații electronice (ELINT), informații de comunicare (COMINT), contramăsuri electronice (ECM) și versiuni de operații psihologice (PSYOPS).
Vezi și: China vrea să domine la nivel global industria constructoare de nave
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News