China intră în curtea din spate a Americii. Peru ar putea fi baza pentru un coridor maritim-terrestru între China și America Latină

Ciprian Dumitrache |
Data actualizării: | Data publicării:
Submarin chinez, imagine ilustrativă. Photo source: Ministerul Apărării din China
Submarin chinez, imagine ilustrativă. Photo source: Ministerul Apărării din China

Xi Jinping și președintele peruan Dina Boluarte au participat la ceremonia de deschidere a portului Chancay din Peru, confirmând astfel importanța strategică a acestui proiect. 

În cadrul unui turneu diplomatic în America de Sud, președintele chinez Xi Jinping a inaugurat noul port Chancay din Peru.

O investiție în valoare de 1,3 miliarde de dolari, cu portul Chancay întărește și mai mult prezența și influența Beijingului într-o regiune a Americii Latine bogată în resurse naturale.

 

Coridor maritim-terrestru între China și America Latină

 

Acest port important din punct de vedere strategic, situat pe coasta Oceanului Pacific la aproximativ 80 de kilometri nord de Lima, reprezintă un pas cheie în îmbunătățirea legăturilor comerciale dintre China și America Latină, relatează Reuters.

Pe lângă deschiderea ceremonială, cei doi lideri au semnat și un acord privind extinderea acordului comercial existent între cele două țări, prin care China își întărește poziția de cel mai mare partener comercial din regiune, care furnizează Chinei produse agricole și metale în cantități crescânde.

Noul port Chancay face parte din Inițiativa globală a Chinei „Belt and Road”, pe care Xi Jinping o numește „Drumul Mătăsii al secolului 21”.

Construit în colaborare cu porturile maritime Cosco din China, portul Chancay este un hub care va conecta piețele asiatice și cele sud-americane , generând aproximativ 4,5 miliarde de dolari pe an și creând 8.000 de noi locuri de muncă în Peru, potrivit lui Xi într-un articol publicat în publicația de stat din Peru, ziarul El Peruano.

 

Preocupările americane

 

Mario Ocharan, directorul Camerei de Comerț Peruviane pentru portul Chancay, a subliniat că prima navă din acest port va pleca în China săptămâna viitoare, transportând produse agricole peruane.

Chancay va facilita, de asemenea, transportul de mărfuri către Brazilia, care este considerată un partener comercial cheie. Potrivit lui Mario de las Casas, manager de afaceri corporative la Cosco Shipping, construcția liniei de cale ferată care va lega Brazilia de port este estimată la 3,5 miliarde de dolari.

Washingtonul vede investițiile chineze în regiune ca parte a unei strategii pe termen lung de a-și consolida influența într-o zonă pe care SUA l-au considerat în mod tradițional sfera sa de influență.

Influența crescută a Chinei în America Latină, în special prin construirea unor proiecte importante din punct de vedere strategic, precum Chancay, provoacă îngrijorare în Statele Unite.

Generalul Laura Richardson, fostul șef al Comandamentului de Sud al SUA, și-a exprimat îngrijorarea că portul Chancay ar putea servi nu numai ca un punct comercial, ci și ca un bastion militar, care ar putea oferi Chinei acces la informații.

Aria comercială a Chinei include țări precum Peru, care sunt acum strâns legate economic de China, în timp ce Beijingul a devenit cel mai mare partener comercial din regiune în câteva decenii.

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel