De când inițiativa Belt and Road a fost lansată în urmă cu un deceniu, China a oferit aproape 1 trilion de dolari, mai ales sub formă de împrumuturi, țărilor în curs de dezvoltare pentru a construi centrale electrice, drumuri, aeroporturi, rețele de telecomunicații și alte infrastructuri, scrie New York Times în ajunul summitului aniversar „One Belt, One Road”.
Centrul pentru Politica de Dezvoltare Globală al Universității din Boston estimează că împrumuturile externe și alte finanțări pentru dezvoltare ale Chinei au atins apogeul în 2016 la aproape 90 de miliarde de dolari, înainte de a scădea la mai puțin de 5 miliarde de dolari până în 2021.
„Xi Jinping a folosit resursele financiare și experiența Chinei în infrastructură pentru a conecta țări din Asia, Africa, America Latină și părți ale Europei de Est și de Sud”, notează publicația.
Liderul chinez Xi Jinping a lansat Inițiativa Belt and Road în urmă cu un deceniu pentru a folosi puterea economică a țării pentru a-și crește puterea geopolitică și a contracara influența Statelor Unite și a altor democrații industrializate.
În ciuda influenței pe care inițiativa a adus-o Beijingului, aceasta a dus și la niveluri nesustenabile ale datoriilor pentru zeci de țări sărace.
China a contractat și cu propriile companii, iar în unele cazuri a construit proiecte costisitoare care nu au contribuit la creșterea economică a țărilor. Un exemplu în acest sens este și autostrada „de nicăieri în nicăieri”, realizată în Muntenegru cu finanțare chineză. Unul dintre cele mai scumpe drumuri din lume străbate munții Muntenegrului, un proiect megalomanic care a însemnat o treime din bugetul anual al statului, scria la acea vreme NYT.
În același timp, China a luat o poziție dură în negocierile privind reducerea datoriilor către țări precum Sri Lanka, Surinam și Zambia.
Inițiativa Belt and Road a acoperit și țări mai bogate care, potrivit Chinei, aveau relații instabile cu Statele Unite, subliniază The New York Times: până în 2019, Ungaria, Portugalia, Italia au semnat acorduri de cooperare cu ceea ce a fost redenumit atunci în „One Belt, One Road”. " inițiativă. Iranul, Arabia Saudită, țările din America Latină și Africa au făcut același lucru.
Vă reamintim că Putin a ajuns în China pentru forumul „One Belt, One Road”. Președintele rus va încerca să aprofundeze parteneriatul cu Xi Jinping.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News