Miercuri și joi au curs anunțurile partenerilor occidentali privind edificarea noului centru de instrucție din Danemarca pentru piloții de F-16.
După ce, pe 3 ianuarie, Norvegia anunța că trimite în Danemarca 2 avioane de luptă F-16, pentru misiunea de antrenament, iată că a doua zi vine și anunțul Belgiei, care precizează că va trimite același număr de aeronave F-16B, împreună cu 50 de instructori (norvegienii vor aloca 10 persoane pentru instruirea piloților ucraineni, potrivit Reuters).
Cele patru aeronave F-16 norvegiene și belgiene vor fi dislocate pe baza aeriană daneză Skrydstrup – unde piloții ucraineni sunt antrenați în cadrul unei operațiuni multinaționale. Dacă în cazul aeronavelor norvegiene nu știm detalii privind durata misiunii, cele 2 F-16 belgiene vor fi staționate acolo în intervalul martie-septembrie, în două reprize de câte 2 luni.
Numărul aeronavelor este similar cu cel de la Centrul din România, inaugurat în timp record (pe 13 noiembrie) la Baza 86 Aeriană Borcea, de lângă Fetești, după ce primele 5 avioane F-16 olandeze au aterizat la Fetești, încă din 7 noiembrie.
Pregătirea piloților ucraineni urmează să se desfășoare în România, Danemarca, Statele Unite și Marea Britanie, unde 6 dintre aceștia au finalizat pregătirea „de bază ” cu puțin timp înainte de Crăciun, inclusiv cursuri în limba engleză.
Descriere foto: 7 octombrie 2016. Ceremonia prilejuita de sosirea în ţară a primelor 6 avioane F-16 Fighting Falcon, din setul de 12 achizitionat de Ministerul Apararii Nationale, la Baza 86 Aeriană 'Locotenent aviator Gheorghe Mociorniţă' Borcea, judeţul Călăraşi. Inquam Photos / Octav Ganea
Ce impact ar avea avioanele de luptă F-16 pe frontul aerian ucrainean
Aliații Kievului speră ca aeronava F-16 să poată împinge avioanele rusești mai departe de linia frontului, să vizeze radarele ruse mai eficient, și să vâneze mai multe rachete de croazieră rusești.
Oficialii și experții militari occidentali spun că adăugarea de F-16 la forțele aeriene ucrainene nu va schimba dramatic cursul războiului.
Cu toate acestea, F-16 reprezintă un pas major în față, în raport cu MiG-29 sovietic - și, pe termen lung, vor ajuta Kievul să se integreze cu sistemele militare occidentale și să se îndepărteze de dependența de hardware-ul învechit fabricat de Rusia.
F-16 va permite armatei ucrainene să integreze mai eficient armele occidentale. Un exemplu este racheta cu rază medie de acțiune AIM-120, pe care Ucraina o folosește acum doar cu lansare de la sol, dar care va fi disponibilă în curând pentru utilizare aer-aer.
Cel mai mare avantaj al noilor rachete AMRAAM C și D este că pot ataca ținte dincolo de raza vizuală, dar, mai important, sunt rachete de tipul ”fire-and-forget”, un sistem ce nu necesită intervenție externă suplimentară după lansare, iar pilotul se poate îndepărta imediat ce a lansat racheta.
În privința cantității de arme transportate, F-16 poate avea mai multe arme decât MiG-29, Su-27 și Su-25 și cam la fel de mult ca bombardierul tactic ucrainean Su-24.
F-16 și aeronavele occidentale în general sunt mai prietenoase cu piloții, având comenzi intuitive și afișaje care le permit piloților să țină capul sus, a adăugat Tannehill, numind cabinele MiG-29 și Su-27 ca fiind „depășite iremediabil”.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News