Ce știm despre noul portavion TCG Mugem: Turcii implementează sistem de catapultare STOBAR și vor integra 50 de avioane și drone

Viitorul portavion al Turciei, TCG Mugem. Photo source: TRT HABER
Viitorul portavion al Turciei, TCG Mugem. Photo source: TRT HABER

Industria militară din Turcia avansează cu ambiție de ienicer către pozițiile deținute de puterile mondiale ultratehnologizate. 

După succesul dronelor aeriene turcești, după testarea primului avion de generația a 5-a dezvoltat autohton (Kaan/TF-X) și introducerea în serviciu a primului submarin produs în Turcia (TCG Piri Reis), au apărut deja informații privind noi pași realizați în proiectul noului portavion indigen.

Nava purtătoare de platforme de aviație va fi mult mai mare decât TCG Anadolu - care în realitate este o navă de asalt amfibiu clasificată ca portavion ușor - și se va denumi TCG Mugem.

Postul de televiziune TRT Haber a anunțat pe 26 august că faza de proiectare conceptuală a portavionului a fost finalizată, iar Oficiul de Proiectare a Designului (DPO) al Marinei Turciei se îndreaptă către faza de proiectare detaliată.

 

Câteva detalii despre TCG Mugem, viitorul portavion al Turciei: Sistem de catapultare STOBAR și un mixt de 50 avioane și drone

 

2. Imagine co... (mius-anadolu-turcia_09776100.jpg)Imagine concept a avionului turc fără pilot MIUS, pe nava de asalt amfibie TCG Anadolu. Sursă foto: Baykar

Mugem este proiectat ca un portavion de 285 m lungime cu operare STOBAR (rampă scurtă de lansare și recuperare cu oprire prin barieră). Pe lângă elicoptere, pe navă vor fi desfășurate versiuni navale ale avionului ușor de luptă Hürjet, drone de atac cu propulsie cu reacție Kizilelma și drone de luptă Anka-3 și Bayraktar TB3.

Capacitatea planificată a navei este de 50 de avioane, permisă ca urmare a volumului minim ocupat de Bayraktar TB3 în timpul transportului prin plierea aripilor și a dimensiunii reduse a avionului ușor cu pilot Hürjet. Combinația dintre aeronave cu pilot și fără pilot va oferi portavionului Mugem un avantaj în monitorizarea și protejarea zonelor de interes, principalul scop al dezvoltării sale. 

De altfel, este foarte probabil ca după ce Turcia va deține cele două portavioane să se observe schimbări semnificative în doctrina sa de întrebuințare a forțelor navale, cu aspecte care să pună în evidență această capabilitate extrem de importantă. În special este vorba despre apariția cel puțin a unei grupări navale de sprijin pentru viitorul portavion (grup de luptă al portavionului), din care să facă parte inclusiv recentul submarin intrat în serviciu. 

În timp ce designul portavionului este construit pe principiul STOBAR, analiștii consideră că proiectul va lăsa posibilitatea instalării unui sistem de catapultare, dacă tehnologia devine între timp disponibilă. În special se dorește echiparea cu catapultă pentru a permite utilizarea navei de către avioane mai mari, cum ar fi o variantă navală a avionului de luptă Kaan.

Sistemul de propulsie al Mugem va fi unul convențional. Acesta va consta din patru turbine cu gaz LM2500 și două elice, care vor permite portavionului să navigheze 10.000 de mile marine cu o viteză de 14 noduri.

CITEȘTE ȘI: Ce știm despre noul submarin turc TCG Piri Reis care tocmai a intrat în serviciu. Turcii spun că e mult mai performant decât orice submarin al SUA, Rusiei sau Chinei

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel