Potrivit publicației Breaking Defence, ideea de a cumpăra bombardiere strategice uzate de la Statele Unite a fost propusă de autorii think tank-ului ASPI, iar argumentele lor sunt următoarele.
Marina chineză efectuează din ce în ce mai multe manevre în apropierea Australiei, astfel încât nivelul de amenințare din partea navelor chineze la adresa continentului este în continuă creștere.
Australia însăși nu dispune de arme eficiente pentru a lupta singură împotriva Marinei Republicii Populare Chineze: Forțele Armate Australiene au renunțat la ultimele bombardiere grele F-111C în 2010, iar raza de acțiune a avioanelor F-35 și F/A-18 Hornet existente nu este suficientă.
În acest context, Australia trebuie să cumpere opt bombardiere strategice B-1B Lancer sau B-2 Spirit, care pot acționa ca „baterii zburătoare” de rachete anti-navă LRASM. În același timp, se menționează că B-2 este opțiunea cea mai de dorit, deoarece aceste aeronave au încă o durată de viață destul de mare, sunt staționate pe aerodromuri din Australia în mod regulat, astfel încât armata australiană are deja capacitățile și infrastructura necesare pentru a întreține astfel de aeronave.
Australia a modernizat mai multe baze aeriene pentru a sprijini desfășurarea regulată a bombardierelor USAF și a altor avioane de luptă, iar aeronavele B-2A au operat deja din Australia, deși pe termen scurt. O bază australiană din Northern Territory a fost utilizată pentru a sprijini o misiune de atac B-2A împotriva țintelor Houthi din Yemen în octombrie anul trecut, cel mai probabil pentru realimentare.
Desfășurările viitoare de B-2A în Australia ar putea fi extinse, pentru a explora în continuare provocările practice ale întreținerii și susținerii acestor aeronave aici. Întreținerea în profunzime ar putea fi efectuată în continuare în SUA, iar Australia ar trebui să sprijine această parte a acordului. Cu toate acestea, pe măsură ce USAF trece la B-21, Australia ar putea prelua treptat mai multe fonduri pentru întreținerea B-2A, reducând astfel costurile pentru contribuabilii americani.
Presupunând o anumită suprapunere în ceea ce privește întreținerea B-2A și B-21, RAAF și USAF ar putea, de asemenea, să dezvolte facilități de sprijin comune, în Australia, pentru bombardierele B-2 Spirit care sunt transferate în serviciul australian ca active suverane, precum și pentru B-21 pe care USAF ar putea începe să le desfășoare în Australia în același timp.
Opțiunea B-1B Lancer pare mai puțin atractivă tocmai din cauza gradului de uzură a flotei acestor aeronave, care, cu o durată de viață dată de 8-10 000 de ore de zbor, pot ajunge în unele cazuri chiar la 12 000 de ore de zbor.
Având în vedere că există un puternic sentiment antinuclear în societatea australiană, în cazul în care se achiziționează B-1B Lancer sau B-2 Spirit, aceste bombardiere vor trebui modificate în consecință pentru a elimina orice suspiciune de a fi utilizate ca purtătoare de arme nucleare.
Totuși, dacă SUA vor fi de acord să vândă acest tip de aeronavă, aceasta va fi o opțiune mai profitabilă pentru Australia decât achiziționarea celui mai recent aeronave B-21 Raider, dar va necesita o creștere a cheltuielilor pentru apărare de 2 % până la 3 % din PIB.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News