Care mai e starea navei Amiral Kuznețov, singurul portavion al Rusiei? 7 ani de reparații pentru maximum 10 ani în serviciul de luptă

DefenseRomania Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Portavionul Amiral Kuznețov, sursă foto: Ministerul Apărării de la Moscova
Portavionul Amiral Kuznețov, sursă foto: Ministerul Apărării de la Moscova

Visul Federației Ruse de a construi noi portavioane pare să se fi terminat mai ales după invadarea Ucrainei care a atras de la sine un val de sancțiuni fără precedent din partea Occidentului, sancțiuni ce afectează inclusiv dezvoltarea de tehnică militară modernă, rușii fiind dependenți de tehnologia din Vest.

Însă în tot acest timp, rușii au încercat fără succes însă să grăbească modernizările portavionului Amiral Kuznețov, mai ales în contextul războiului din Ucraina.

În prezent singurul portavion al Rusiei se află în Șantierul Naval din Murmansk în Marea Nordului.

În cursul acestei săptămâni, citat de Naval News, în cadrul expoziției Transport Week,  Alexei Rakhmanov, CEO al companiei ruse de stat United Shipbuilding Corporation ( USC), a declarat presei că portavionul Amiral Kuznețov va reveni în serviciul Marinei ruse în primul tirmestru al anului 2024.

Noul termen reprezintă o întârziere a planului inițial.

Oficialul industriei ruse a precizat că lucrările de modernizare a portavionului sunt în curs de desfășurare iar industria „face tot ce depinde de noi”, însă „precum în orice proces de acest tip apar surprize și obstacole”, făcând referire mascată la problemele tehnice care au apărut în timpul modernizării portavionului.

Cert e că Amiral Kuznețov a intrat în proces de mentenanță încă din 2017! Dacă termenul de 2024 va fi respectat, asta înseamnă că rușii au avut nevoie de 7 ani pentru a repara nava, planul fiind să rămână în serviciu încă 10-15 ani.

Experții se îndoiesc însă că acest lucru e posibil.

În mod cert însă, programul de mentenanță al navei Amiral Kuznețov e un eșec, iar războiul din Ucraina pare să taie din fașă ambițiile industriei ruse de a construi un nou portavion, proces care nu doar că necesită un efort tehnologic colosal, ci și unul financiar.

 

Lanț interminabil de incidente care au „îngropat” portavionul Amiral Kuznețov, singura navă de acest fel a Rusiei

 

2. Un Su-33, ... (su_33_amiral_kuzneprc-c8prc-9bov_13168900.jpg)

Un Su-33, decolând de pe portavionul Amiral Kuznețov, sursă foto: Ministerul Apărării de la Moscova

După 2017 când a încetat ultimele operațiuni de luptă în Siria, Amiral Kuzenețov a intrat în proces de mentenanță și au urmat o serie de incidente care par că nava e urmărită de ghinion:

- 30 Octombrie 2018 portavionul este avariat după ce docul plutitor care s-a scufundat din cauza căderii unei macarale de 70 de tone peste eliportul navei. Macaraua a fost ridicată abia după 3 luni, costul operațiunii ridicându-se la 1 milion de dolari.

- În mai 2019 încă se mai lucra la repararea navei, când în decembrie 2019, la bordul portavionului a izbucnit un incendiu de proporții exact în timpul operațiunilor de restaurare. Costul estimat de stingere a fost de 8 milioane de dolari.

CITEȘTE ȘI: Cum peticesc rușii portavionul Amiral Kuznețov, schimbându-i centrul de greutate. Șanse infime ca nava să fie în serviciu până în 2040

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel