Nava Ever Given face parte dintr-o categorie numită nave de containere ultra mari (ULCS), unele chiar prea mari pentru a traversa canalul Panama, care leagă oceanele Atlantic şi Pacific.
Nava, care transportă sute de containere din China cu destinaţia Rotterdam, este deţinută de compania de transport maritim taiwanez Evergreen şi este înregistrată în Panama, transmite The Guardian.
Fotografiile făcute de pe o altă navă din canal, Maersk Denver, arată nava într-un unghi care blochează complet calea navigabilă.
Operatorul navei a declarat pentru France Presse că „nava a eșuat după ce a fost lovită de o rafală puternică de vânt”. Membrii echipajului sunt în siguranță, transmite Mediafax.
Traficul maritim este blocat complet. Autorităţile egiptene au trimis remorchere şi un excavator care încercă să excaveze pământul pentru a elibera nava.
Nu este primul incident în canalul Suez: În 2017, o navă japoneză a rămas blocată, dar a fost repusă pe curs în câteva ore.
Site-ul de monitorizare a transportului maritim Vesselfinder.com a arătat nava eşuată înconjurată de remorchere mai mici.
Site-ul arată, de asemenea, un număr tot mai mare de nave la ambele capete ale canalului. Site-ul de monitorizare a comerţului TankerTrackers.com a precizat pe Twitter că există „o mulţime de nave încărcate” blocate la fiecare capăt al canalului.
Canalul Suez este una dintre cele mai importante căi navigabile din lume şi leagă Marea Mediterană de Marea Roşie şi de căile de transport către Asia. Are o lungime de 190 de kilometri, o adâncime de 24 de metri şi o lăţime de 203 de metri.
Incidentul are loc la doar la o zi după ce un petrolier militar al Rusiei a fost lovit de o navă de marfă în Canalul Suez.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News