Bombele nucleare B-61 ar putea fi decisive în decizia Germaniei de a se întoarce la F-35

Cătălin Costea |
Data publicării:
F-35, sursă foto: Lockheed Martin
F-35, sursă foto: Lockheed Martin

Coaliția politică din spatele noului guvern german a dorit să reafirme aderarea deplină a Germaniei la planificarea nucleară a NATO. Un act necesar având în vedere relațiile din ce în ce mai strânse pe care Berlinul le are cu Federația Rusă.

Din punct de vedere al utilizării aviației de luptă, o astfel de apartenență se traduce prin faptul că Forțele Aeriene germane (Luftwaffe) trebuie să fie pregătite să opereze noile bombe nucleare tactice B-61-12.

Până acum, vectorii aerieni pentru transportul bombelor din această categorie au fost avioanele de vânătoare-bombardament Tornado IDS (interdictor/strike). Acestea sunt însă aeronave uzate moral și fizic, iar în 2017 guvernul Merkel a decis să înlocuiască Tornado cu o nouă aeronavă. Probabil din cauza presiunilor franceze, Berlinul a optat să nu se alăture programului F-35.

În martie 2020, Ministerul german al Apărării și-a anunțat intenția de a achiziționa 30 de avioane  F/A-18F Super Hornet și 15 avioane E/A-18 Growler (o variantă de Super Hornet), pentru asigurarea capacității germane de suprimare a apărării antiaeriene a inamicului - SEAD (Suppression of Enemy Air Defense).

Însă această alegere nu a fost confirmată în mod explicit în noul acord de coaliție de guvernământ, în care se indică doar că Tornado va fi înlocuit.

 

F/A-18F Super Hornet părea alegerea Germaniei, care ar putea opta totuși pentru F-35 datorită bombelor nucleare B-61

 

2. F-35, surs... (f-35-lightning-ii-sua_29187500.jpg)

F-35, sursă foto: Lockheed Martin

 

Noul ministru german al apărării, Christine Lambrecht, a reiterat acest lucru în timpul vizitei de lucru efectuate pe 16 decembrie la Taktischen Luftwaffengeschwader 73 (Aripa 73 Aeriană de luptă, echipată cu Eurofighter), cu sediul în Rostock.

Întrucât Tornado nu va mai fi operațional în departamentele Luftwaffe începând cu anul 2030, alegerea F/A-18F ar părea așadar obligatorie.

Cu toate acestea, Administrația Națională de Securitate Nucleară (NNSA) a SUA, organism de pe lângă Departamentul Energiei care se ocupă de stocurile de arme nucleare americane, a publicat în noiembrie o actualizare privind tipurile de aeronave care urmează să fie certificate pentru a transporta cea mai recentă versiune a bombelor nucleare tactice B-61 (B-61-12), iar pe listă figurează Tornado, F-15, F-16, B-2 „Spirit”, B-21 Raider și F-35, însă  nu și F/A-18F Super Hornet.

Acest lucru se datorează faptului că Hornet a fost dezvoltat în mod special pentru Marina SUA, iar această categorie de forțe a întrerupt încă din 1994 utilizarea bombelor B-61 la bordul portavioanelor.

Astfel, noul executiv german ar putea reveni la F-35 în locul lui Super Hornet. Aeronava produsă de Lockheed Martin va primi în curând certificarea pentru a transporta noua bombă B-61-12 cu putere cuprinsă între 0,3 și 50 kt.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel