Avionul de generația a cincea F-35, tot mai aproape de versiunea îmbunătățită a motorului F135

Ciprian Dumitrache |
Data actualizării: | Data publicării:
F-35 al Forțelor Aeriene Norvegiene
F-35 al Forțelor Aeriene Norvegiene

Planul privind creșterea a capacității de propulsie a motorului F135, folosit pe avionul ”invizibil” F-35 Lightning II, se desfășoară conform programului și „depășește așteptările”, potrivit producătorului Pratt & Whitney, divizia Raytheon Technologies (RTX) specializată în proiectarea și fabricarea motoarelor de aeronave.

Pratt & Whitney a declarat luni că a finalizat revizuirea preliminară a designului pentru modernizarea motorului F-135, arată Reuters.

Varianta modernizată va crește durabilitatea și performanța pentru toate cele trei variante ale avionului de luptă: F-35A (varianta cu decolare și aterizare convențională), F-35B (varianta cu decolare scurtă și aterizare verticală - STOVL) și F-35C (varianta cu decolare și aterizare de pe portavioane).

Modernizarea motorului este vitală în perspectiva în care avionul F-35 va fi adus la versiunea Block 4.

Așteptată să fie disponibilă în jurul anului 2030, varianta Block 4 va cuprinde elemente de hardware și software care vor avea în centru un nou standard, Technology Refresh 3 - TR3, dar și funcționalități noi precum mai mai mute rachete stocate în compartimentul intern, o rază mai lungă de acțiune și capabilități AI care să îi permită interacțiunea cu drone de tipul Q-58A „Valkyrie”).

RTX a primit finanțare integrală de la guvernul SUA în martie pentru modernizarea motorului F135 la standardul Engine Core Upgrade - ECU, care va îmbunătăți sistemul de propulsie al avionului de generația a cincea F-35, pe care și România dorește să-l achiziționeze.

După o lungă evaluare a opțiunilor sale, anul trecut Pentagonul a decis să nu înlocuiască F-135 cu un nou model de motor, favorizând abordarea Pratt & Whitney de a modifica designul existent. 

Motoarele F-135 pe linia de producție a Pratt & Whitney. Sursa foto: P&W.

„Actualizarea sistemului de propulsie al lui F-35 la ECU este un pas esențial pentru a ne asigura că F-35 rămâne cel mai important avion de luptă cu dominație aeriană din lume”, a spus Pratt & Whitney.

Guvernul SUA a autorizat Pratt & Whitney în februarie, permițând companiei să reia livrările motorului său F-135 pentru avionul de luptă F-35, după ce a fost oprită în decembrie, în urma descoperirii unei probleme de siguranță.

În mai, Departamentul Apărării a reluat, de asemenea, să accepte livrările de avioane F-35 de la Lockheed Martin, după o scurtă oprire care a început la sfârșitul lunii martie din cauza unei dispute cu privire la cine este responsabil pentru acoperea costurilor legate de remedierea unei erori de producție descoperită în 2017 care a cauzat probleme de coroziune.

 

DefenseRomania App

Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență

Get it on App Store
Get it on Google Play

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News


Articole Recomandate


CONTACT | POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel