Modernizarea avioanelor de antrenament IAK-52 se va face la compania privată Aerostar Bacău, cea mai importantă companie aeronautică din România.
Aerostar Bacău a fost desemnată companie câștigătoare de către Forțele Aeriene Române pentru modernizarea IAK-52. Potrivit Economedia, contractul se ridică la 35,9 milioane de lei și se va întinde pe doi ani.
Licitația s-a ținut fără publicarea prealabilă a unei invitații la o procedură concurențială de ofertare în Jurnalul Oficial al UE, pentru că achiziția vizează produse unde nu există concurență sau concurență este extrem de redusă, mai precizează sursa citată.
Aerostar Bacău, compania care va repara capital avioanele IAK-52, este și producătorul acestora.
Despre IAK-52 ale României, primul avion pentru cursanții care visează la F-16
IAK-52, foto: Forțele Aeriene Române
IAK-52 este un avion de antrenament pentru viitorii piloți de vânătoare ai României. IAK-52 este primul avion pe care cursanții își încep cariera, până să ajungă la F-16, cel mai puternic avion de vânătoare al Forțelor Aeriene Române.
IAK-52 a fost proiectat de sovietici și produs în România din 1977 până în 1998, de Întreprinderea de Avioane Bacău, actualul Aerostar Bacău. A fost conceput ca un avion de antrenament pe care erau pregătiți atât piloții militari, cât și cei civili.
Potrivit Forțelor Aeriene Române, avionul este de tip monoplan, integral metalic, cu excepţia suprafeţelor de comandă. Cabina este amenajată cu două posturi de pilotaj independente, în tandem, cel din faţă fiind destinat elevului.
Avionul a intrat în dotarea Forţelor Aeriene Române în anul 1985, fiind în serviciu în cadrul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene "Aurel Vlaicu".
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News