Reputata revistă americană National Interest a republicat un material din 2019, care semnalează decalajul mare dintre aviația militară rusă și cea occidentală.
După prăbușirea URSS-ului rușii au preferat să își modernizeze aeronavele decât să investească
Sursa citată precizează că după prăbușirea Uniunii Sovietice, Rusia și-a continuat criza profundă care a dus la colapsul URSS. În tot acest context, Moscova a preferat să modernizeze aeronavele de generația a IV-a, în loc să investească în avioane de generația a V-a.
National Interest mai subliniază că Moscova a reușit să construiască câteva sute de avioane noi după prăbușirea URSS-ului, dar decizia Kremlinului de a vinde clienților externi majoritatea acestor aeronave în loc să le achiziționeze Forțele Aeriene Ruse a contribuit la mărirea decalajului dintre aviația militară rusă și cea din Occident.
Articolul citează site-ul rus Vzglyad, care, în 2018, admite inferioritatea părții ruse. Publicistul şi jurnalistul rus Mihail Bolşakov amintea la vremea respectivă că SUA aveau - la momentul în care scria articolul - sute de aeronave F-22 și F-35, în timp ce Federația Rusă a amânat producția în masă a aeronavelor Su-57 în cursul anului trecut. În comentariul său, jurnalistul rus amintește că până la finalul anului 2018 Federația Rusă nu începuse producția în serie a Su-57 în timp ce Statele Unite operau 187 de aparate F-22 și 320 F-35.
Producția Su-57 merge greu
Lucrurile s-au schimbat în bine între timp pentru ruși, dar ele se mișcă mult mai greu decât ar dori Kremlinul. În luna decembrie 2020, unul dintre regimentele de aviație ale Regiunii Militare Sud a primit în dotare primul avion de vânătoare de generația a cincea din producția de serie.
Așa cum a prezentat și publicația noastră, analizând date ale Ministerului Apărării de la Moscova, anul acesta vor urma alte patru avioane Su-57 care vor fi livrate forțelor ruse, iar ulterior livrările vor crește. Rușii spun că în 2024 forțele lor vor ajunge la 16 avioane pe an, iar în 2028 vor deține 76 de aeronave pe care le consideră de generația a V-a. Mult prea puțin în contextul în care SUA deja dezvoltă aeronave de generația a VI-a.
De generația a V-a sub semnul întrebării. Asta pentru că, nu puțini experți sunt de părere că, de fapt, Su-57 e o aeronavă de generația 4.5.
DefenseRomania a scris încă de la începutul lui 2020 despre superioritatea aeronavelor F-22 și F-35, din punct de vedere tehnologic față de avioanele Su-35, Shenyang J-11, Shenyang J-15,deși în ceea ce privește Su-57 și J-20 o comparație este prea rapidă deoarece aceste avioane nu sunt produse într-un număr la fel de mare ca F-22 şi F-35, dar nici nu au apucat să demonstreze de ce sunt capabile pe un câmp de luptă.
Și, în ceea ce privește decalajul pe care aviația militară rusă l-a înregistrat față de Occident, nu putem să nu amintim că, pe lângă problemele la motoare ale Su-57, în decembrie 2019 primul avion de vânătoare Su-57 din producția de serie s-a prăbușit în timpul unui zbor de testare. Momentul a reprezentat o lovitură grea pentru programul Su-57, care oricum se confruntă cu numeroase probleme.
Dacă Federația Rusă va reuși să strângă acest decalaj în următorii ani, rămâne de văzut.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News