Oferta face parte din programul de înzestrare cu blindate și neblindate 4x4 pe care l-a demarat MApN.
Blindatul Sherpa 4x4 a fost prezentat de reprezentanții Arquus: Thierry Duquesne, sale Director Europe and the Americans și Edouard Penning Reef, Sales Manager Europe.
În ceea ce privește programul, potrivit surselor din industrie, Armata României ar urma să fie înzestrată cu aproximativ 5.000 de vehicule 4x4 din care marea lor majoritate vor fi blindate.
Arquus a precizat că de-a lungul timpului mai mult de 1.000 de vehicule Sherpa Light au fost deja comandate și livrate iar compania e implicată în construirea a 90% din vehiculele pe roți ale Armatei Franței.
Despre blindatele Sherpa 4x4, propunerea francezilor de la Arquus pentru înzestrarea Armatei României
Arquus Sherpa 4x4. Foto: DefenseRomania
Sherpa respectă toate standardele NATO și CEN, inclusiv STANAG 469.
Reprezentanții Arquus spun că în funcție de cerere, vehiculele pot fi echipate cu o gamă foarte largă de sisteme și arme, inclusiv cu suita vetronică Battlenet, proprie Arquus, și cu noul sistem Hornet RCWS al companiei, deja selectat, comandat și certificat de armata Franței.
Cu o lungime de aproximativ 6 metri, lăţime de 2.2 metri şi o înălţime de 2.1 metri, Sherpa cântărește 5 tone și poate transporta maximum cinci soldați. Totodată, blindatele pot fi dotate cu mitraliere de 12.7 mm, lansatoare de rachete antitanc sau aruncătoare de grenade de 40 mm.
Familia Sherpa include vehicule de recunoaștere (Sherpa Scout), transport protejat (Sherpa APC), transportor de sisteme (Sherpa Carrier), precum și ambulanțe și alte vehicule specifice.
Sherpa are un motor de 265 CP, tracțiune automată cu cutie de viteze cu schimbare de gamă, sistem de variație a presiunii în pneuri și rază redusă de bracaj. Este transportabil pe calea aerului, cu avioane de zbor C-130 Hercules, aflate inclusiv în dotarea României, și A400M.
Blindatele ar trebui fabricate în România. Arquus vrea ca România să devină „a doua casă”
Arquus Sherpa 4x4. Foto: DefenseRomania
În prezent la nivel global, 25 de state sunt clienți ai grupului francez. Iar cei de la Arquus precizează că doresc o implicare totală pentru industria de apărare din România în acest program.
În acest sens, amintind de povestea de succes pe care o reprezintă Dacia, Edouard Penning Reef a precizat că Arquus dorește ca „România să devină a doua casă” a grupului francez, nefiind exclusă varianta de service și mentenanță în țara noastră și pentru alți clienți externi.
Francezii discută cu mai multe companii din domeniul apărării în vederea programului de înzestrare, atât de stat cât și private. Una din variantele luate în calcul e Uzina Automecanica Moreni.
În ceea ce privește producția, Arquus propune României construcția în trei faze.
Într-o primă fază, un număr mic de blindate vor fi produse în Franța, unde partenerii din industria din România vor primi training, urmând ca ulterior să se desfășoare transferul de tehnologie. Faza a doua presupune ca asamblarea finală a Sherpa 4x4 să se facă în România, în timp ce unele componente ale blindatelor vor fi deja produse aici. Ulterior, faza a 3-a, presupune ca cel mai mare număr de blindate să fie produse integral de către industria de apărare din România.
Programul de înzestrare cu autoturisme blindate și neblindate de tip ușor 4x4 pentru Armata României este cuprins în Carta Albă a Apărării.
DefenseRomania App
Fii primul care află cele mai importante știri din domeniu cu aplicația DefenseRomania. Downloadează aplicația DefenseRomania de pe telefonul tău Android (Magazin Play) sau iOS (App Store) și ești la un click distanță de noi în permanență
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DefenseRomania și pe Google News